pang pang

Idag har vi varit på skjutbanan hela familjen. Joppes jobb har en årlig skjuttävling i Sävar och idag var vi bjudna hela familjen. Så efter dagis så for jag och barnen och köpte mellis på ica och sedan parkerade vi i lekparken och mumsade i oss mellis och lekte. Efter det åkte vi och hämtade Joppe på jobbet och så for vi iväg till skjutbanan för lite pang pang. Tilda pratade heeeeela morgonen om att vi skulle iväg och panga och hon blev mäkta imponerad när hon insåg att pappa har en pangare =) en RIKTIG! =) Väl där iklädde i båda småflickorna i hörselskydd och så pangades det för fullt, fast Tilda "pangade" mest blåbär =) och Aline hon sov sig igenom hela skottdramat.

Idag ahr även jag och Aline varit på bvc och hon har fått sin första dos av Rotarix. Så nu är hon lite skrikig, men det är hon ju varje kväll den här tiden, så vi får väl se hur natten blir. Hon har varit vaken större delen av dagen så hon skulle verkligen behöva sova.

Och imorgon har vi "fredag" jag o Tildisen =)


Halvvaken Aline, ryckte inte ens till när de sköt


När vi la henne i vagnen sov hon så här gott!


Storasyster Tilda o pappa


Tilda leker caféföreståndare på dagis med full utstyrsel


Och häromdagen lyckades jag faktiskt sätta upp håret på henne! Kors i taket =)


Tildas upphängning av sin kompis "masken" som hon hittade i helgen på en promenad med farmor. När Tilda skulle hjälpa pappa mad grävning på tomten så hängde hon den här så länge (på vattenslangshållaren, eller vad det heter) =)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej vilka härliga bilder du har lagt in. Här är det bra vi har kommit hem från fjällen en dag tidigare för det regnade, då gör vi bättre nytta hemma. Din morfar har nog bättre "kondis" än oss. Vi gick uppför slalom backen 1200m som du åkte i när du var ca 3,5 år men som tur var åkte du utför. Vi mötte en renhjord jag blev skraj gömde mig bakom en grandunge med Kasper. Men sen kom de igen och då var vi på kalfjället och hade inget att gömma mig bakom. Kasper stortjöt han skulle JU valla dem. Ser ni inte att de springer hur som helst!

Vi turades om att äta hos varandra det var trevligt.

Trivs Tilda på dagis nu? Det måste vara bra för dig och Aline att få rå om varandra på dagarna(ti,on,to)

Vi har packat ihop husvagnen nu kopplingen har fått stryk och måste bytas.

Ni får ha det så bra PUSS och Kram mamma och pappa

2011-09-22 @ 19:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0