Mindre pedagogisk

Igår var en måndag med stort M. Fy fan vad dåligt humör jag vaknade på. Kanske pga sättet jag vaknade. Jag låg och halvsov och ammade Aline när jag hör att Tilda stökar i sitt rum och är inte helt vaken. Och kastar sig ur sängen och skriker "jag ska se sopbilen! jag måste se sopbilen!" och så börjar hon riva i rullgardinen för att se ut. Då rasar allt som står i fönstret, en lampa och en blomma. Blomkrukan går i tusen bitar och det är jord på hela golvet. Joppe går in och ser efter vad hon gör, då verkar hon vakna till och blir ledsen/arg. Joppe går och lägger sig igen. Sekunden senare läser han ett sms från en arbetskamrat som säger att han är ledig så han inte kan skjutsa Joppe till jobbet (vi ska lämna in bilen på verkstan och han måste ha skjuts därifrån till jobbet). Detta betyder att jag och alla barnen måste kliva upp och göra oss i ordning för att skjutsa Joppe. Jag är dödstrött för Aline har stökat heeeela natten. Men det är bara att kliva upp och börja byta blöja och göra i ordning barnen och packa in dem i bilen. Tilda var på uruselt humör hela dagen och jag var vansinnig på henne mer än en gång. Man är verkligen mindre pedagogisk när man inte sovit. Fy fasen vilken gnällig och usel morsa jag var den dagen. Inte skoj alls. Tilda har dessutom lagt sig till med tonårsfasoner utan dess like! Nr man säger något så svarra hon bara "men VARFÖR?"... på allt... och så får man förklara. Och så gör hon ändå inte som man säger. Och när man snällt förklarar att det går inte att behandla Aline som en docka, eller något annat hon redan vet, så blir hon sur och blänger ner i golvet. Suck. Allt detta är väl en kombination av den förändringen som blivit sedan Aline kom och att mamman i familjen har sömnbrist så hon inte är på lugn och harmonisk alla dagar. Dessa dagar vill man gärna glömma och bara gå vidare. Så nu gör jag det. Puss o hej

Kommentarer
Postat av: petran

efter ett år med 3-4h/natt vaken tid med lillebror förstår jag till fullo hur ofantligt arg/trött/ledsen du är på den äldre i huset!!!

massor av stärkande kramar!!!! tänker på dig!!!

2011-09-14 @ 20:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0