Kalajs

ja idag har det varit kalas hos Frida, Tildas kompis. Frida fyllde 4 år i tisdags så hon hade storkalas idag =) Igår kväll pratade jag och Joppe om att vi har så dåligt samvete för att vi bara gnäller och skäller på Tilda om allt hela dagarna, man tycker ju att hon är så stor nu helt plötsligt när man har en liten, så då kräver vi kanske mer av henne än vi har rätt till. Men hon klagar sällan utan rättar sig snällt och hjälper till, även om hon bryter ihop av trots ibland, men aldrig att hon skulle vara elak mot Aline. Så då bestämde vi igår att jag och Tilda skulle fara själva till stan och handla nya kläder som hon kunde ha på kalaset idag. sagt och gjort. Imorse for vi till stan. Tilda tog med sig dockan i bilstolen och sin lilla väska och så for vi. Vi gick in på Lindex, Tilda fick syn på en rosa prinsessklänning med glitter, och så var saken biff. Hon ville inte låta sig övertalas till att köpa ngt annat, hur mhycket jag än försökte styra henne åt andra håll (till kläder man kanske kunde använda någon annan gång än när man ska på slottet). Men jag gav upp rätt fort, hon hade bestämt sig och jag hade ju sagt att hon skulle få välja själv. Så i rosa prinsessklänning och rosa glitterdiadem for vi på kalas till Frida. Även om Tilda helst sitter vid mig och vill att jag ska va med överallt så tror jag hon tyckte det var kul. Hon sa det i alla fall när vi for. =)

Efter middagen kände jag att jag var så trött och grinig och orättvis mot alla godingar i familjen så jag for iväg själv en sväng och hyrde en film till mig och Joppe medan han tog barnen och gick en promenad. Det blev "hur många lingon finns det i världen". Ruggigt bra film!! Även om det blev en hel del bebisgungande då Aline har haft otroligt ont i magen ikväll så har vi ändå lyckats se filmen =)
Men nu är jag heeeeelt slut, och Aline oxå, så nu hägrar kudden!! go'natt!

Kommentarer
Postat av: inteutanmindotterochson

jag kan lova dig att det inte kommer bli mindre av gnäll på den äldre. så ni är verkligen inte ensamma om att gnälla. för, tyvärr, så upplever man de mycket äldre när man jämför med den lilla plutt man nyss fått!

men, det där kommer att blir bra!!! =)

kramar i massor!!!

2011-09-11 @ 12:00:19
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0