Hur gör man?

Sitter i ett alldeles tyst hus... Aline sover i vagnen och Tilda har sprungit över till grannen och lekt. Detta är helt nytt för mig. Ja inte det tysta huset, för nog är det tyst när Tilda är på dagis och Joppe jobbar, då på dagarna när bara jag och aline är hemma, och hon sover. Men detta att Tilda har sprungit över och frågat om hon får leka hos grannarna, helt själv, det är nytt för mig. Shit vad hon blivit stor vår lilltjej!! Och hon är såå söt så man börjar ju nästan lipa! Hon slängde på sig kläderna när hon såg att grannens bil var hemma. Så gick hon fram och tillbaka utanför dom, för hon vågar inte riktigt gå och knacka på än. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Och tillsist förstod Alex (pappan) piken och frågade om hon ville komma och hälsa på =) Och plikttrogen som hon är så sprang hon direkt hem igen och frågade mig om hon fick vara hos dom (för det hade jag sagt att hon skulle göra, säga till om hon gick in så jag vet var hon är). Och så skuttade hon iväg igen =) Hon blir så glad när hon är där, eller dom är här! Men samtidigt blir hon så ledsen när dagen är slut och hon eller dom måste gå hem. Hon har lite svårt för det där än, att man kan träffas lite varje dag istället för länge och sällan =)

Så... nu sitter jag alltså här.. ensam... det är för tidigt att börja med maten... och jag kan inte riktigt koppla av heller. Undra vad hon gör? Undra hur det går? Är hon artig mot alla? (klart hon är!!) vill hon inte gå hem? ... ja ni förstår ju!! Här sitter en mamma som behöver klippa navelsträngen!!! =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej

Inga prickar än på någon av tjejerna så snart kommer vi och fortsätter att göra det svårt med att förstå lite och ofta.

Kram

2011-10-26 @ 19:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0