Slut på batteri

GLÖM vad jag skrev i förra inlägget om att jag var trött!! Vad jag var då är INGENTING mot vad jag är nu!! Freda, lördag och söndag har varit pest!! Är så vidrigt trött heeeela tiden! Fick dock veta i torsdags att jag har dåligt blodvärde så det är säkert därför , men vad hjälper det att veta?! När man är helt förlamad i kropp och huvud. Har i alla fall köpt Niferex idag, dessa vidriga järntabletter som tyvärr är det enda som fungerar när man har järnbrist. Min mage HATAR dom men jag är så illa tvungen nu att ta dem, är värt det om man jämför med denna förlamade trötthet. Har i alla fall fått sovmorgon både lördag och söndag i och med att svärföräldrarna var här, sååååå skönt att riktigt få sova ut! Vaknar halv elva på lördag =)

Tilda har njutit hela helgen av att ha farmor o farfar här. Hon har dessutom fått en cykel av dom så jag behöver väl inte nämna att hon cyklat större delen av helgen? En RIKTIG cykel, med stödhjul och korg och allt! Gissa om hon var stolt!! =)

Joppe o Ove har byggt altan och nu är den nästan klar. Den är sååå fin! Och stor. Riktigt stol altan, men ska man ha plats med barnvagn, bord, och diverse leksaker och solstolar så måste det till ett par kvm =)

Förutom tröttheten så rullar det på ganska bra i graviditeten. Fick beviljat havandeskapspenning från och med 1 juni så det ska bli skönt att få vila lite. Besvär som halsbränna är mindre skoj då jag natten till lördag vaknade av att jag höll på att kvävas i mina egna spyor. Jag hade tydligen fått en sur uppstötning (ganska mycket) i sömnen och dragit ner den i halsen. Inte gott att inhalera spyor *ryser* och det tog ett tag innan jag fick luft, och sedan vågade jag nästan inte somna om ifall det skulle hända igen, för jag trodde ärligt att ajg skulle dö. Ber om ursäkt för mitt spysnack men detta är min verkligehet =) Fogarna är bättre ibland och sämre ibland. Vissa dagara är jag helt ledbruten och kan inte resa mig ur sängen eller vända mig på natten, medan andra dagar så är det helt ok. Känns i alla fall skönt att jag bara ska jobba lite mer än 2 veckor till och sedan får vara hemma och ta det lugnt, så lugnt som man bara kan ta det när man har en massa projekt och en 3-åring som ska roas =)

Nu hockey. HEJA SVERIGE!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0