Skumt

Förra gången skrev jag ju att det ibland är så få kommentarer här så jag känner mig lite ensam i mitt bloggande. Fick d berättat av min älskade storasyster att hon skrivit en massa kommentarer men att de inte publicerats.. jag blev väldigt fundersam för jag har publicerat alla kommentarar jag fått, finns ingen anledning till att inte godkänna något. Men nu tänkte jag att jag skulle kolla upp det då jag pratat med mamma idag och hon sa att hon kommenterat bloggen men jag har inte sett någon kommentar från henne... Så jag gick in och tittade. Mycket riktigt, ingen kommentar. Men när jag sökte runt bland gamla kommentarer så kom det fram en HEL massa som jag inte sett förut!! Ända från 2009!! Så nu har jag läst och godkänt alla kommentarer. Ber om ursäkt om ni trott att jag ignorerat era kommentarer och inte velat godkänna dem men jag har inte ens sett dem! De har legat gömda någonstans och jag har inte läst dem förrän nu. Och nu ser jag ju hur mycket ni har kommenterat och det gör mig varm i hjärtat!! =)

Idag har jag haft så ont i fogarna så jag orkade inte med att hämta Tilda på dagis. Så fort jag slutade jobbet for jag hem och fixade lite med försäkringskassan och sedan gick jag och la mig i sängen. Är så kopiöst trött då jag inte kan sova så bra på nätterna för varje gång jag vänder mig är det som någon stack en kniv i mig. Sover på sidan med en kudde mellan knäna och då släpper det lite. Men så fort jag rör benen så hugger det och värker. Och så tror jag att jag har järnbrist för vissa dagar är jag heeeeelt slut! Ska väl snart till barnmorskan då hon sa att vi skulle få en kallelse efter vi varit på ul, och det var ju förra veckan. På tal om det, igår gjorde jag ju en totaltabbe. Jag missade en läkartid jag hade bokat in för ne månad sedan. Det är hon min läkare som har hand om sjukskrivningen för mina fogar, och jag hade verkligen behövt prata med henne. Och hon är toksvår att få tid hos. Så nör jag ringde idag och skulle försöka fixa en ny tid så fanns det självklart ingen alls. Så jag står på standby ifall de dyker upp ngn tid, hoppas få komma dit snart. Och så är jag skitorolig för vad försäkringskassan säger om min sjukskrivning. De brukar ju vara så jäkla tjuriga  när det gäller foglossning, typ som skyll sig själv om du är gravid. Så egentligen jobbar jag nog lite mer än vad jag klarar av, men jag vill inte bli heltidssjukskriven och jag vågar inte gå ner så mycket mer i tid ifall de inte godkänner det. Men samtidigt är jag envisare än en åsna så jag tänker inte ge mig förrän jag fått rätt, även om det ska dras till jämställdhetsombudsmannen =)

Nä nu MÅSTE jag gå och kissa på någon sparkar på min blåsa =)

Kommentarer
Postat av: petra

såhär sa barnmorskan till mig (detta var gi och försig under förlossning):

det är bara dumdristigt att vara "duktig" och jobba in i det längsta...bättre att vara hemma och vila inför det som komma skall. för förlossningen är jobbig, det vet vi. men, usch vad jobbig den skulle vara om man är tokslut redan innan!



fixa dig en sjukskrivning & VILA!!! och OJA, jag vet att försäkringskassan är "bitchies"!!!! jag hade, en kort stund, tänkt åka till arjeplog och bränna ned hela skiten...men, jag tog mig i kragen och stod emot det! ;) fniss



hoppas vi kan ses snart mia, det var verkligen länge sedan!

kram!!!

2011-03-17 @ 06:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0