Vad skulle vi göra utan våra vänner?!

Idag har jag och Tilda lekt med våra kompisar; Frida, Arvid och Carro. Åh så skoj vi haft! Vi åkte dit halv tio och kom hem vid tre. Tilda o Frida tycker så mycket om varandra. De har åkt pulka i Fridas egen pulkabacke på deras tomt. Tilda satt bak i pulkan och Frida framför. Frida höll i Tildas med och Tilda hade ett järngrepp runt Fridas axlar eller midja. Och så for de!! Och skrattade så de tjöt!! Goungar! Sedan åt vi lunch där och så lekte de på Fridas rum medan jag och Carro satt och surrade. De är så söta när det leker. Båda är heltmed på noterna och har lika vild fantasi. Det skulle sovas, bjudas på kaffe, städas, strykas, passas barn och traskas till skolan.. Det hade verkligen fullt upp =) Och lilla Arvid fick hänga med så gott han kunde.

När vi kom hem var Tilda helt slut. Hon har ju vant sig att sova en dryg timme på dagen när vi var i sthlm. Och jag var också ganska trött så jag frågade om hon ville vila lite i vagnen. Trots att klockan var 15 så somnade hon på en gång och sov 1,5 timme!!! Ooooops... hon vaknade 16,30 när Joppe kom hem. Men hon var pigg hela kvällen sedan. Lite för pigg kanske. När hon skulle lägga sig 19,30 sa vi att vi får väl se hur det här går. en halvtimme senare ropade hon "häääämta mig" glatt. Men när hon inte fick någon respons bestämde hon sig för att försöka somna och då gick det bättre. =) Söta söta barn!!

Imorgon har vi lyckan att än en gång få leka med våra älskade vänner i Djäkneböle!! Vi har blivit bjudna på middag där och det lutar åt att jag och Tilda far dit lite tidigare så de hinner leka lite =)

Ja ÄLSKAR vekligen att Carro med familj har flyttat till vår grannby!!! Det är helt underbart för ungarna att ha så nära till varandra när man ser hur bra de leker och hur kul de har! Och så ska jag inte sticka under stol med att jag trivs rätt bra i sällskapet jag med ;-)

Puss på dig Carro och tack för att du finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0