Förbannade sjuka

Ja nu är Tilda supersjuk. 39,2 i feber och världens hosta som ingen hostmedicin rår på. Eller ja, inte Mollipect iaf och jag vägrar pröva Lepheton igen. Hon bara kräktes och slockande av den, det var så läskigt att se. Det känns som den är för stark för henne. Nu först har hon tystnat med hostan från sovrummet. Stackare. Hon la sig halv åtta och har legat och hostat sedan dess. Nej, där kom det en hostattack igen. Lilla älskade vän. Känner mig så maktlös när hon är så här sjuk. Hosta är bland det värsta som finns när den är såhär ihärdig! Idag var vi dessutom ute på fm. Jag visste inte att hon var så dålig och hon var pigg fram tills att vi gick in. Då tokkraschade hon. Låg i soffan i mer än 3 timmar och bara tittade på film. Tillslut somnade hon i vagnen när jag gjrode mat. Och så fick hon sova en timme i alla fall. Hoppas hostan låter henne slumra lite inatt i alla fall. Och imorgon ska hon då inte få gå ut någonting.

Jag jobbar imorgon. Första dagen efter jullovet. Känns lite trist. Mest för att Joppe och Tilda är lediga. Men det är ju bara en dag, sedan är det helg =)

Hjälp oss nu att hålla alla tummar och tår för att Tilda får sova inatt och att hon mår bättre imorgon. Samt att jag och Joppe inte blir sämre än vad vi redan är... Hostande och hackande familjen...

Kommentarer
Postat av: Petran

Nä, det är inte alls skoj! Vide-mannen är också superhostig och jag håller med dig! OJ vad man känner sig maktlös. Det blir inte bättre av att man inte får sova nått heller...humöret är inte på topp. Men, vi håller tummar & tår för att de hemska host-bacillerna försvinner snart!!!

Kramar i massor, hoppas det gick bra att jobba idag! =)

2011-01-07 @ 09:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0