Ultraljud

Japp, idag var den stora dagen. Fast det visade sig att bebisen var liten =) Lite för lite för att kunna göra en datering på. När jag var hos barnmorskan sist så tyckte hon att jag var så stor så hon blev osäker på om vi skulle hinna göra en datering med det första ultraljudsdatumer vi fått, så hon bokade en vecka tidigare. Men idag när iv då var där så visade det sig att bebisen var för ung (!) för att det skulle gå att göra en datering. Inte oss emot, då får vi komma tillbaka en gång till om tre veckor. När hon ändå försökte mäta så fick hon ett datum en vecka efter (!!!) det datum vi har nu... så jag hoppas hon har fel, annars får vi vänta ända till augusti på bebisen.. Vi fick i alla fall se den lilla godingen och full fart var det må jag säga. Jag har ju känt en hel del buffar men inte riktigt litat på att det är bebisen,  men nu vet jag. Så mycket hon h*n rörde sig i magen och dessutom ligger moderkakan bakåt ryggen på mig vilket gör att det känns mycket tydligt när bebisen rör sig =) Det var kul att se en frisk lite unge som sparkade vilt därinne och kliade sig i pannan, vickade på tårna och höll på att fiffla med händerna =) Sååååå spännande!! Det var ju dock lite svårt att få en bra bild på vildingen så vi fick nöja oss med en halvdan, vi får ta fler nästa gång.

Mycket har hänt sedan sist. Förra helgen t ex var jag och Joppe på Petra och Magnus bröllopsfest! SKOJ!! Jag fick ju dock hålla míg nykter och chaufför, men ruggigt trevlig ändå! Tilda var med farmor och farfar hela helgen och hon var i himlen!! De kom på torsdag kväll, när Tilda gått och lagt sig så när hon vaknade på fredagen var hon som ett barn på julafton, hon ropade "faaaaarfaaaar, HÄMTA mig!!" Klockan 6 på morgonen. Sedan körde hon hårt med farmor och farfar hela dagen medan jag och Joppe jobbade. OJ så skoj tilda haft i helgen!! Och snart måste vi ju åka upp till Kalix och hälsa på nya tillskottet i Björkmanklanen, en lite Helge har Tilda fått till kusin och Hjalmar har blivit storebror!!

Här kommer lite bilder


Tilda fick semla i tisdags. hon åt upp grädden, med heeeela ansiktet =)


Tokungen har ett BRIOtåg í munnen...snygg överläpp =)


Och här har vi nykomlingen, syns som sagt inte så bra i och med att den lilla
krabaten vägrade ligga still =) Men vi har ett huvud till vänster i bild,
svarta hål som är ögon och så ryggraden som går åt höger. Men
mycket vilja kan man nästan tro att det är en bebis (eller inte)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0