Magsjuka...

Ja imorse när Tilda och Joppe skulle åka till dagis så hann de inte mer än sätta sig i bilen så började Tilda rapa och bete sig konstigt.. så Joppe tog det otroligt snabba och kloka beslutet att inte åka och stanna hemma istället. Visade sig vara mycket klokt för en timme senare så kräktes hon. Sedan har det varit full fart. Joppe skulle iväg och ta prover idag och de stängde 14 så jag var tvungen att komma hem från jobbet vid 12,30 och byta av honom. Då hade hon fått i sig lite fil, banan och smörgås. Jag gjorde då misstaget att ge henne lite mer smörgås och en mugg med saft... slurp sa det och så hade hon hällt i sig all saft. En halvtimme låg den och kluckade i magen på henne innan den bestämde sig för att göra retur. Peppar peppar, sedan har hon inte kräkts något mer. Vi har försökt ge henne något att äta i mycket små mängder, för hon är jättehungrig, men inga stora mat eller dryckesmängder på en gång, då kommer det upp igen. Så nu knaprar jag vitpepparkorn för glatta livet, spritar händerna efter jag tagit i vad  som helst här hemma och går bara och väntar på att få spy. Det har redan börjat köra i min mage och kännas konstigt men jag tror att det beror på att den inte tycker om vitpepparbehandlingen =) Jag är annars ganska luttrad över detta med att spy vid det här laget, då jag mådde så illa och kräktes för gravidhormonerna.  Men vi får väl se hur det går. Håller alla tummar och tår och ber till alla gudar jag kan komma på, kastar salt över axeln, går inte på några brunnar, osv osv för att hon inte ska kräkas ngt mer och att vi slipper bli smittade!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0