Sooooooool!!

Här är inlägget jag inte fick fram förut, så här kommer dagen i text oxå =) bilderna från dagen ligge i inlägget som heter "skit oxå" hihi =)


Idag har vi haft underbart väder!!! Sol hela dagen och riktigt höstigt i luften. När vi klev upp imorse vid halv åtta så var det 0 grader ute och solen sken. Jag och Tilda gjorde frukost och så väckte vi Joppe. När vi ätit klart for vi iväg till en skog i en grannby och plockade svamp. Och gissa om vi hittade mycket?! Bara trattkantareller men det är ju svamp det oxå =) Det var så underbart skönt att gå i skogen hela familjen, riktigt mysigt. Bättre kan man inte spendera en solig söndagsförmiddag! Tilda är jättebra på att gå i skogen fast det är ltie svår terräng ibland, hon är så tålig och verkar tycka det är riktigt kul att vara i skogen och leta svamp. Hon blir överlycklig när vi hittar svamp och plockar med glädje både den ena och den andra sorten (även de man inte gärna skulle sätta tänderna i).

Vi kom hem till lunch och skulle sedan ta en tur med vagnen så tilda kunde sova middag. Men hon hade inga planer alls på att sova. När jag kom tillbakafrån promenaden så var jag så trött själv så jag ställde bara vagnen påå baksidan och tänkte att även om hon inte somnar så får hon i alla fall ligga o vila ett tag. Jag gick in och lade mig en kort stund men det dröjde inte länge förrän vi hörde henne ropa att nu hade hon minsann vilat klart. =) Vi klev då upp och kokade kaffe för Carro, Frida och Arvid var påväg till oss. Frida och Tilda busade på både ute och inne och jag och carro fikade. Tills de båda blev för trötta och hungriga och bete sig som treåringar (vilket de iofs är) och gräla och trotsa. då kom Fridas pappa och så for de hem. Det är så bra med Fridas familj för de bor så nära nu! Och Tilda o Frida är så bra vänner och har så kul, även om det grälar rätt ofta, men som sagt, de är ju 3-åringar såman får ju vara glad ås länge de inte har ihjäl varandra ;-)



Här är lite bilder från dagen


Kommentarer
Postat av: Petra

Åh så mysigt det låter! =)

Kramar!

2010-09-28 @ 21:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0