Vinter

Ja nu börjar det kännas att vintern är påväg med stormsteg. Snön häromdagen ligger knappt kvar men det är kallt ändå, och isigt. Så idag har jag köpt mig en ny vinterjacka. har alltid velat ha en parkas som jag kan ha både när jag är ute och har fritids och när jag åker till stan, och när jag åker skoter osv osv. Men har inte riktigt hittat någon och alltiod snålat i sista minuten. Förra årets vinerjacka köpte jag ju på Jula för 50 spänn så jag kände i år att nu ska jag inte snåla mer. Kan ha något att göra med att min make erbjöd sig att betala jackan för sina pengar =) Tackarn man ju inte nej till. Så det blev en röd fin parkas för 1599kr.  Och det ska jag då ha i flera vintrar har jag tänkt (för det priset så MÅSTE man väl det?!) Ruggigt snygg jacka.

Men nu sitter jag och MYSER inne... jag har tokeldat i kaminen så nu har vi...drygt 25 grader inne... nice!! Men, jag får sitta själv i soffan för Joppe står inte ut så han har flytt till vår oisolerade övervåning och börjat skruva upp reglar för tat isolera. =) Hihi han är så känslig för värme, men jag ÄLSKAR det!!! Jag älskar att kunna elda tills det är så varmt att man kan sitta i linne och känner att man måste ta av sig sockarna =) Eller hur mamma?! ;-)


Imorogn fortsätter projektet övervåning, vi ska regla och sätta upp luftspalter för att börja isolera. Mycket jobb men kul! Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0