Bio idag!

Ja idag har jag och Tilda varit på bio. Jag berättade för henne igår kväll att jag tänkte vi skulle gå på bio idag, och eftersom hon aldrig varit på bio så förklarade jag vad det innebar och att vi skulle se Aflfons Åberg. Vad jag ionte visste var att jag skulle vakna med 38 graders feber och vara GENOMförkyld. Men ett löfte är ett löfte och jag sviker inte Tilda, så det var bara att pallra sig iväg, fullproppad med Ipren och diverse andra tabletter. Men det var absolut vät det när jag fick se Tildas förväntan! Hela morgonen frågade hon vad klockan var (som om hon förstod vad jag svarade och vad det innebar) för jag hade sagt att när vi ätit lunch och vilat så var klockan två och då började bion. När vi så satte oss i bilen för att fara var hon sååååå förnväntansfull! Och sjöng och trallade hela vägen in till stan. Dockan hade hon med sig. Hon hade gjort sig fin och målat naglarna inför detta nya äventyr. När vi kom fram så hjämtade vi först ut biljetterna, sedan köpte vi de sedavnliga popcornen (Tilda är ju som känt GALEN i popcorn) och choklad och dricka. Hon var så spänd och ville inte släppa min hand för liiiiite läskigt vad det ju oxå när hon inte visste riktigt vad det innebar att "gå på bio". Vi rev biljetterna och traskade iväg till salongen där Alfons skulle visas. Vi letade reda på våra platser och så fort vi satt oss så kastade hon sig över popcornen =)

hon satt där bredvid mig och frågade vad allt var i salongen och så helt plötsligt så dämpades belysningen och graninerna åkte isär... Nu BÖRJADE det!!! Hon var helt tyst och storögd! Tills hon fick se den välkända signaturen till Alfons! Åh så glad hon blev! Där satt vi, mor och dotter, och bara myste i varandras sällskap. Hon lutade huvudet mot min axeln och viskade kommentarer om Alfons, med munnen full av gula popcorn och choklad. 4 Alfonsfilmer visade, totalt 45 minuter. Möjligtvis de mysigaste 45 minuter jag haft med min älskade dotter! Oj så vi njöt!! Och det blev en succé! Tilda sa att hon ville på bio "meja meja meja" (mera mer mera) och så ska det bli!! Mer mys till folket!!

BTW, ja Tina, jag blir hemma imorgon och på tisdag! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0