Ångest...

ja idag när jag hämtade Tilda på dagis så fick jag reda på att nu är det dags. Nu ska tilda byta avdelning så hon får gå med 07-orna. Nu går hon ju med 08-orna och har gjort det sedan hon började på dagis. Såååååååå jobbigt!!!! Jag vet att det är bra att hon får vara med de som är i hennes ålder så att hon kommer i fas tills det är dags att börja förskoleklass. Men det känns så tråkigt att behöva lämna den avdelningen där hon älskar alla fröknarna och barnen! Men mest jobbigt tror jag vi vuxna tycker att det är. Jag tycker dte är skitjobbigt att rycka upp henne från avdelningen och byta (även om hon bara flyttar en avdelning så de är fortfarande vägg i vägg) och alla fröknarna på avdelningen hon går på nu tycker att det är sååååå tråkigt att hon ska sluta där och de inte får träffa henne varje dag! Men det blir bra, jag måste intala mig det för Tildas skull. Det blir bra.

Idag har jag varit hemma från jobbet igen. Det är alltid lika jobbigt att ringa och sjukanmäla sig då man vet hur svårt de har att få tag i ngn som kan jobba istället för mig, och igår kväll ringde de och var lite smått irriterade för att de då stod i köket och var tvugna att laga mat kvällen innan för ingen ville/kunde vikareiera för mig! stackars föräldrar... så imorgon går jag på alvedin/ipren, bisolvon, bafucin och diverse andra piller och så jobabr jag.

Jag och Tilda hade mysfrukost idag innan vi for till dagis, för jag kände att jag var tvungen att sova idag om jag ska orka jobba imorgon så hon fick vara på dagis en kortis. Vi åt frukost i lugn och ro och sedan åkte vi till dagis, där hon skulle få ha något pinnprojekt tillsammans med hennes favoritfröken Susanne och en pojke till. Fick se bilder fårn det när jag hämtade henne och oj så skoj de hade haft!!

Jag for hem, drack en kopp te och sedan gick jag och la mig, vaknade 4 timmar (!) senare av att jag fick ett sms. Slumrade ett tag men insåg sedan att klockan nästan var två och jag skulle behöva äta ngt innan jag hämtade Tilda. Så det var  bara att gå upp. såååå trött, fortfarande.. Må det gå bra att jobba imorgon!!


Här kommer lite bilder från dagen


Astrid ute i höstvädret


Vår gräsmatta som slutat växa mer eller mindre, det är lite för kallt...
Tilda har dock dragit fram pulkan i god tid, här ska inte missas en sekund av snö!!
I bakgrunden "skymtar" (!) vårt underbart fina garagetält...



Vår fina fina gräsmatta, den ser lite gles ut, men det är den inte, det syns
 bara så dåligt på kort hur fin den är


Tilda tog sig en cykeltur när vi kom hem


Ibland vurpar  man, men det är lika kul det!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för bilderna. Se upp snart kommer trädgårdsplaneraren!

2010-10-11 @ 23:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0