Så var helgen förbi, och förkylningen tillbaka

Var tog den här helgen vägen?! Hann knappt fatta att den kom så var den över. Var otroligt mysigt att ha familjen här!! Jag och systeryster sov på hotell och vi åt hotellfrukost allihopa både lördag och söndag. annars har vi mest slappat, och pratat strunt. Grillat lite korv, bakat pepparkakor och druckit glögg. Tilda var i extas över att moster, mormor och morfar hämtat henne på dagis!! Och henne dockskåp hon fick av dem i födesedagspresent var heeelt perfekt för henne!!! hon älskar det och vill leka med det hela tiden! Tyvärr så började jag känna redan i torsdags att min förkylning var påväg tillbaka. Eller den ahr väl inte ens hunnit gå över helt sedan sist, jag har som inte blivit helt frisk mellan skoven. Det hela började ju den 8 oktober. Då var jag helt knäckt och var hemma fredag och måndag från jobbet. skulle egentligen varit hemma längre men kände att plikskyldigheten tog över då de hade så otroligt svårt att hitta någon vikarie för mig, så jag jobbade resten av veckan. Hostade och hackade och snorade hela den veckan, hostan blev lite bättre veckan efter, men på helgen blev jag sämre igen. Var denna gången hemma hela följande vecka. Detta var vecka 43. Insåg efter en vecka att jag kommer inte känna mig helt hundra så det är lika bra tat gå tillbaka till jobbet. Jobbade hela v 44 och så nu i veckan (v45) blev jag sämre IGEN på torsdagen. Och i helger har jag vatir helt knäckt. Igen. det ända som höll mig på benen var det faktum att mor och far och syster var här. Och det var det lätt värt!! Men nu vill jag bli frisk!!! Blir ju knäpp snart på det här! får nog pallra mig iväg till läkaren imorgon. Även om jag vet vad svaret blir; detta är bara ett virus. Finns inget att göra än att vänta ut det."
Fy fan vad less jag är. och ingen röst har jag heller, så jag kan inte ens svära över situationen =)


Kommentarer
Postat av: Petran

Ring till mig så kan jag svära åt dig! ;) Massor av stärkande kramar från oss!!! Nu håller du dig hemma tills du blir bra, skit i allt annat & fokusera bara på det!!! De på jobbet får klara sig...

KRAAAAAAAAM!!!!

2010-11-17 @ 21:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0