Heeeeeelt slut!!

Ja hjälp vad trött jag är!! Idag har varit en minst sagt konstig dag... Den började tidigt för oss alla då Joppe och Tilda var tvugna att skjutsa mig till jobbet ved 6,45. Vår andra bil, den j*la opeln har nämligen gått sönder igen... så vi har bara en bil just nu. Nåväl det gick väl bra. Väl på jobbet hände det en hel del, ett av barnen på fritids ramlade ner från ett träd och fick åka ambulans till sjukan, och jag åkte med henne då hon var orolig och inte hade mamma eller pappa med, de skulle möta upp på akuten. Efter det var det ganska svårt att jobba kan jag säga, hade lite svårt att släppa det och koncentrera mig på det jag skulle göra. Men allt verkar ha gått ok ändå med henne.
När Joppe hämtat Tilda på dagis så kom de och hämtade mig på skolan. Vi var tvugna att handla spolarvätska på ica i Gräsmyr. Tilda ville ha glass och jag sa att vi kan köpa glass att äta efter middagen... Tilda bört ihop då hon självklart ville ha glassen på en gång... suck.. tokskrik nästan hela vägen hem...


MÄH! Måste bara berätta... sitter och tittar på 112 SOS på 4+ och de fick ett larm om en "pulserande blåsa på halsen" på en gubbe... när de kommer ut så ser ju vems om helst att det är en fästing som sitter på halsen på gubben, en stor visserligen men det är inte svårt att se vad det är. INGEN AV MÄNNEN SÅG VAD DET VAR!! (!) De var helt frågande och sa att "det ser ut som någon slags djur, undra vad det är" och så efter ett tag så kom de fram till att det måste vara en fästing. Men stod helt rådlösa till vad de skulle göra åt saken... shit. Vilken kompetens... och dessutom var det i Stockholmsområdet... ojojoj. Kan ju förstå att de inte får så många larm om fästingbortagningar men arbetar man inom sjukvården (i Stockholmsområdet!!!!) borde man väl ändå veta hur en fästing ser ut, vilka sjukdomar de sprider samt hur man tar bort dem på bästa sätt för att undvika att huvudet sitter kvar och ger inflammation... jisses.

Kommentarer
Postat av: Petra

HJÄLP! Vad är det jag hör; Ambulansåkning...vem var det?! Älskade barn!!!

Skit att bilen har pajat, inge skoj alls! Hoppas den fungerar nu.

Massor av kramar!!!!

2010-11-03 @ 21:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0