Öroninflammation... moget(!)

Jo ni läste rätt. Jag har öroninflammation... sedan när blev det annat än en barnsjukdom?! Kände igår kväll att jag hade lite ont i örat till och från. Vaknade 4 inatt av en snabbt stigande smärta i höger öra. Vid 4.30 var jag tvungen att gå och ta en Ipren.. försökte lägga mig igen men det gick inte att ligga ner utan att smärtan strålade från örat ner i nacken och kökbenet! Efter ytterligare en halvtimme (vid 05) klädde jag på mig och gick ner och satte mig i fotöljen med täcket för att försöka sova sittandes. Lyckades inte då smärtan fortfarande var olidlig. Så äntligen vid 06,15 så släppte smärtan så pass mycket att jag kunde lägga mig i soffan. Slocknade direkt, inte så smart med tanke på att jag skulle fara till jobbet 06,30.. jag kom inte iväg förrän tio i sju. Behöver jag säga att jag var trött idag?

Fick en tid hos läkaren i eftermiddags och fick konstaterat öroninflammation och Kåvepenin utskrivet... känns ruskigt vuxet måste jag säga (!)  =)

Nu ska jag och min make sätta oss och välja ut golc och tapeter till nya huset som ska byggas i juni. Japp, nu är det klart. Vi har fått en tomt som vi nästa vecka ska söka bygglov på (vilket jag har svårt att se ska bli ngt problem). Så nu är vi igång!!

Kommentarer
Postat av: Linda

WHIIII!!!! Grattis till tomten å nya huset. Viken dröm att få bygga sitt alldeles egna hem. Ska bli superkul att få se resultatet sen (för du kommer väl visa det här..?)



Å krya på dig oxå. Mitt öra gör fortfarande lite ont fast jag käkat penicillin i 2 dagar nu...



Kram

2010-03-19 @ 20:51:30
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0