vatten och vågor

I söndags la vi ju ut gräsfrön... och i måndags, tisdags hade vi gräs... nog för att det stod på påsen att det var snabbväxande gräs meninte trodde jag ju att det skulle gro SÅ snabbt! Trodde inte mina ögon! Det var knappt att fröna hamnade i marken så hade vi gräs! Så nu vattnar vi för fullt, för självklart slutade det regna när vi sådde gräs (!)

Igår när Joppe var ute och vattnade så gick han över tomten på södersidan av vår tomt. Den tomten är obebyggd och till salu. Marken består av gammal åkermark och där växer mest ängsgräs. När Joppe gick så såg jag att det gick vågor (!) i gräset, eller snarare UNDER gräset. Det är så mycet vatten under marken och gräset håller ihop ytskiktet så mycket så det blev vågor i gräset! Det var bland det konstigaste jag sett!! Och det var tvära kanter på området där det gickvågor och området där marken var fast. Personligen tror jag det är för att det är så mycket möss som grävt gångar under marken där, för just där är Astrids favoritjägarställe när hon ska ha in möss. Så min teori är att de grävt så mycket gångar så de luckrat upp marken under gräset. Och så har det kommit vatten i där. skumt såg det ut i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0