Förkylning och klaustrofobi

Japp, nu har förkylningen slagit till hos mig oxå. Jag trodde jag skulle klara mig då resten av familjen var sjuka för nästan två veckor sedan. But noooo. Så nu sitter jag här, hemma från jobbet, och varvar glass och te då kroppen inte bestämt sig för om jag fryser eller svettas. Men jag känner mig en smula bättre idag än igår. Då var jag totalt däckad. Så det blir nog en dag till vila hemma och sedan back to work. Saknar jobbet.

Joppe är i full fart här hemma. Hela helgen har han byggt en ställning i trappen för att kunna riva ner gamla tapeter och spackla. Och fort går det. Nu ska han bara slipa och tapetsera. Men vi har inte valt tapeter än och DET kan ta tid. Så vi får fortsätta krypa genom den klaustrofobiska trappställningen som kräver att man ålar sig igenom ett hål som är precis så stor att vi kommer igenom. Som att födas på nytt varje gång man går upp eller ner för trappen. Haha kanske skulle behålla ställningen dä och erbjuda någon sorts hokus-pokusterapi i form av på-nytt-födelse för desperata stackare som känner sig villiga att betala =) hahahaha denna förkylning ger mig OTROLIGT bra idéer. Dags för mer te.







Kommentarer
Postat av: Petra

Ha ha, erkänn; det är mig du saknar...inte jobbet! skratt

Er trapp känns väldigt bekant...vi har nämligen en sådan där trappa också. Mangan & hans pappa var också tvungen att bygga en ställning för att kunna tapetsera om!

Kram & du; bli frisk nu!

/Petra

2009-09-14 @ 17:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0