Nu äntligen bloggar jag igen...

Nu har det gått lååååång tid sedan jag bloggade. Får skärpa mig lite där. Jag tar bilder på dagarna och tänker att jag ska uppdatera er men så orkar jag bara inte göra det när väl Tilda gått och lagt sig. Men nu ska ni får höra vad vi gjort de senaste veckorna.

Vi åkte ju som sagt till Kalix. Där var det skitväder men vi hade en underbar tid ändå ute i stugan. Tilda lärde sig säga "båt" och nu säger hon "båt, Aja" (farfar) heeeela tiden!! =) Vi var även på IKEA en sväng och inhandlade lite hyllor och diverse till köket som vi ska göra om (vi ska tapetsera om en vägg och har sålt vitrinskåpet så det blir mer plats). Tilda hade superkul, hon älskar att få gå själv i affärer och titta. Även om jag just denna dagen var lite nojjig när det var såååå myckte folk på IKEA. Jag har fått berättat för mig om en famlij som tappade bort sin dotter. Som tur var hade IKEA policyn att stänga hela varuhuset och inte släppa in eller ut ngn. Till sist hade de hittat flickan på toaletten men en man som klippt allt håret på henne och kätt henne som en pojke, påväg att ta henne därifrån... så Tilda fick hålla mamma i handen heeela tiden...

Konstigt nog tog vi inte så mycket bilder i Kalix, vi passade väl på att njuta av naturen istället. Men här är en när Tilda och kusin Hjalmar åler skoter på gräsmattan







Vi skulle åka hem från Kalix på onsdagen var det tänkt (Joppe åkte på söndagen, han jobbar ju stackarn). Natten till måndag blev Tilda magsjuk och hade kräkts när jag väckte henne på morgonen. Följande dagar hade hon diarré och natten till onsdagen var jag uppe ettpar gånge för att kräkas. Så det blev ingen hemresa på onsdagen. Tilda fick tillbringa dagen och följande natt med farmor och farfar istället. Som tur var gick det över fort och på torsdagen begav vi oss hem igen.

Väl hemma gällde det ju att roa Tilda. Så vi har byggt hindebanor, ritat på täckpapp, varit på Gammlia, åkt häst och vagn, klappat får p Nydala osv osv...

HÄr är lite bilder


Hinderbana, klättra över pallen, spring runt bordet...



Krypa under stolen, springa runt till pallen igen.... om och om igen...


Emil the goat





Jag o Tilda åket häst och vagn på Gammlia



Tildas favoriter "ånen" (fåren)


Såååå himla kul! Tills de bräkte jättehögt och skrämde vettet ur henne =)




Tilda skulle mata tuppen med blad, fast han var inte så intresserad




Kommentarer
Postat av: Sara

Så söt hon är storskruttan. Och så mycket och långt hår, decimetern längre än Cilia fast Cilia är månader äldre...

2009-07-17 @ 12:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0