Hur mycket snö som helst!!

Idag har vi haft en lugn dag. Men det har snöat som aldrig förr! Det har snöat konstant hela dagen. Och blåst. Så vägarna är inte roliga. Men det är såååå fint!!! Alldeles tyst är det ute och endast ett dovt ljud när bilar och bussar åker förbi. Jag stortrivs!!


Jag har tagit ett foto på vår uteplats. För att få en referens till hur mycket snöd et kommit hittills så kan man titta på kompoststängslet som är bredvid vindskyddet, det syns nästan inte och det är en halvmeter högt. De små kvistarna som sticker upp är våra enorma vinbärsbuskar som är begravda i snö... och det snöar än.

Vi har varit och fikat hos ett par vänner idag. De har så fint hus. Blir lite avundsjuk... Vill oxå bo i hus. Tilda fick ta på sig finklänningen och fick en hel påse med leksaker att leka med hos dom. Och fika. Så hon tyckte det var ett bra besök.



Till middag idag har vi ätit kanske det godaste man kan äta; Joppes köttbullar!! Han e värlsbäst på att göra kötrbullar!! (förlåt mamma...) Jag vet inte hur han gör! De är magiskt goda. Och Tilda vår tokungen åt makaroner så jag trodde hon skulle spricka. Det hela spårade ut lite och hon började äta makaroner med slev! =) Men gott var det.



Imorgon är det måndag igen. Önskar att Joppe inte behövde jobba. Helgerna går för fort. Längtar till påsk. Då ska vi nog åka upp till Kalix. Hoppas oxå vi kan spara ihop bensinpengar så vi kan åka till Hassela när mina föräldrar och min systers familj ska dit. Vore så kul att få träffa dem och umgås med dem där!

Men en dag i taget. Nu gäller det att försöka skotta entren så man tar sig någonstans över huvud taget i den här snön. Tycker synd om stockholmarna som bara har regn...

Slutligen vill jag bar avisa ett kort på vår stolliga katt som ÄLSKAR chili... här äter hon chiliostbågar. KnäppAstrid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0