Underbar påsk

Nu har vi kommit hem till vardagen igen efter långledig påsk. Vi var uppe i Kalix men Tildas farmor och farfar, kusin Hjalmar, farbror John och Hanna. Tilda har haft superkul. Hon har åkt skoter som aldrig förr! Först när vi kom dit så tyckte hon det var lite otäckt när de startade skotern. Men sedan när hon insåg vad man kunde göra med den roliga prylen så ville hon aldrig kliva av. Hon skulle bara åka skoter hela tiden. Och fick hon ingen med sig som ville köra runt henne så satt hon sjläv och torrkörde =) Sötis. Hon var verkligen helt såld. Och när hon skulle sova middag så pakcade vi in henne i kälken bak och körde. HOn somnade på fem minuter =)
Helgen i stugan var underbar. Skulle vilja att det inte var så långt till Kalix så man kunde pka dit oftare och umgås med alla. Älskar att vara i stugan! Finare miljö får man leta efter! Och så mysigt att ut och åka skoter! Även om Joppe höll på att skrämma livet ur mig när vi var ute och körde. Han skulle prompt köra i lössnön... Ochj ag satt bak och var livrädd att vi skulle tippa eller köra fast. Och mycket riktigt höll vi på att tippa oxå. Visserligen gick det i snigelfart och Joppe vet ju vad han gör... men jag var ändå beredd att kliva av och pulsa hem i snön =)

Jag var bra sugen på att provköra... men fegade ur i sista sekund när Joppe frågade. Men nu har jag bestämt mig. Nästa vinter SKA jag provköra. Skulle vara såååå kul att köra skoter själv!! Ska nog ta skoterkort och bli en äkta norrlänning =)

Tilda har börjat på dagis "på riktigt" den här veckan och jag är nu officiellt arbetssökande. =) Men oj vad konstigt det kändes att lämna henne och åka från bygganden med tom bil... och komme hem till ett tomt hus. Så tyst det var... och trist. Men jag får väl vänja mig. Igår var första dagen hon skulle äta lunch på dagis. De gick bra. Hon hade tydligen ätit. Idag hade det gått sämre. Hon grät när jag gick och hade inte alls varit näjd med att vara inomhus. Men när de gick ut blev hon på strålande humör. Och de blev helt chockade när de släppte ner henne ute och vände ryggen till. När det vände sig tillbaka var Tilda borta vid grinden. Snabb som blixten är hon. De är vana med att barnen inte rör sig så mycket ute, och framförallt inte SÅ fort. Men Tilda är ju van att vara ute så hon e snabb... Men efter en förmiddag på dagis är hon helt slut. Hon somnar efter 5 min på vilan och sover 2 tim. OCh nu ikväll när jag la henne så sa hon ite ett ojud. Jag gick in och la henne i sängen och sa godnatt och gick ut. HOn tvärsomnade. Såååå trött. Lilla gumman...

Avslutningsvis lite bilder från påsken i Kalix.

Och förresten....  jag saknar kommentarer här på bloggen... om det är någon som läser (!) skulle jag bli jätteglad om ni kunde skriva några ord... Jag bloggar alltså finns jag (?) =)



Tildas kusin Hjalmar är redo för skotertur. Coolast i stan =)



Men Hjalle är inte så bra på att åka pulka vaken... han somnar snabbt...



Grillning vid vattnet (eller isen) i stugan. Inte en av de bästa dagarna vädermässigt...



Tilda pimplar med farmor



Tilda på miniskoter. Superkul!!!




Tilda på storskotern. Stolt när hon fick åka med pappa. Hon höll i sig
bra i tanklocket =)

Kommentarer
Postat av: Hjalmar

Jag läser! Fasiekn så cool jag är i solbrillorna..

Syns om två veckor! Har bytt dagar så vi kommer redan på onsdag!

2009-04-16 @ 08:43:51
Postat av: Linda

Jag läser alltid din blogg! Lite seg med att kommentera bara... Ska bättra mig.

Vilken underbar påsk ni verkar haft. Själva låg vi magsjuka=(, men nu är vi friska igen å tar nya tag.



Ha det så bra

Kram

2009-04-16 @ 09:46:51
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/
Postat av: mamma lena

Hej och tack för fina ord och bilder från Kalix. Det känns som om vi hade varit med.Men vi var ju i Falköping och pussade på Kaspers barn.De var så söta tur att alla var bokade annars hade vi kommit hem med 8 stycken. En av valpköparna var där för att se pappa Kasper. De hade kört 17 mil och vi fick ge dem ett Kasper glas de blev nästan rörda. Idag blev det hundslagsmål när jag kom hem de rök ihop ordenligt Pappa fick 2rejäla hål i pekfing.och lillfing, jag fick ta fram 1: hjälpen det sprutade blod, Bellman vart utslängd på verandan och fick sen ont i höften men han är ju så sjåpig så vi tror att han inte ar så ont. Pappa måste nog vara sjuk imorgon för han kan inte "köra" MUSEN.Vi kanske ska vara barnvakt på fredag. Ha det så gott PUSS och KRAM mamma och pappa

2009-04-16 @ 20:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0