nya skor

Ja i helgen har vi inte fått mycket gjort. Natten till lördag vaknade jag av att jag mådde illa. Och det brukar aldrig sluta bra. Det gjorde det inte den här gången heller. Bara att stiga upp och sätta sig på toa och sedan kräkas (ursäkta informationen). Sedan var jag risig ett par timmar till innan det gav sig. Är fortfarande lite orolig i magen men äter och mår annars bra. Så det var en kort släng av... ja jag vet inte vad egentligen. Jag tror att det kan vara att jag smakade på en vitkålssallad som var aningen (!) jäst. Kände när jag åt den att det här kommer jag få betala. Och yes, jag hade rätt. Så igår på dagen sov jag mest. Och sprang på toan. Och idag har jag och Tilda varit iväg och köpt vinerskor. Har börjat bli så kallt på morgonen så det känns inte rätt att lämna henne på dagis med ofodrade gummistövlar. Det blev ett par rosa skor av märket Viking. Men goretex. Det är så svårt att köpa vinterskor tycker jag! De måste tåla lite väta ifall det blir slask men samtidigt har vi så kalla vintrar så de måste tåla -20 grader oxå. Så det fick bli dessa. Men smakar det så kostar det. Kan meddela att det sved en hel del när jag betalade, men som tur är så har vi en mycket snäll och givmild farmor till Tilda som hjälpte oss med sponsring. TACK!! För det känns ändå skönt att veta att flickan har ordentliga skor på fötterna när hon är ute på dagis och att hon slipper bli våt och kall. Men nog kan de ta betalt! De tar ju lika mycket betalt för tet par kängor i storlek 20 som de tar för ett par i storlek 38... det är lite konstigt tycker jag, det måste ju ändå gå åt mer material när man gör en känga som är 18 storlekar större? Eller?

När vi kom hem från stan så mötte vi våra grannar ute på vägen och gissa om Tilda hade bråttom ut och leka med dem! Hon hann knappt få på sig skorna förrän hon sprang iväg. så vi gick en skön promenad ner till sjön och tillbaka. Sedan gick var och en hem till sig för att laga och äta middag och så bestämde vi att de kunde komma över efter maten. Tilda kastade i sig maten (har nog aldrig sett henne äta så mycket så fort) och satt sedan klistrad i fönstert för att se när de kom. Tillslut så dök de upp och Tilda var så glad så hon sprang som en hundvalp här hemma fram och tillbaka =) Sedan lekte hon och Emmy så bra så deras mor gick hem en sväng för att komma tillbaka senare. efter en lite stund kom även den äldre flickan hit. så vi hade liv i luckan kan jag meddela =) OJ vad Tilda var lycklig! Hon har så kul med de tjejerna. Sedan blev klockan halv sju och det ar dags för tjejorna att gå hem. Tilda blev som vanlgit tokledsen, det tar ett tag att vänja sig vid att man kan ha kompisar som man träffar lite varje dag. Innan har hon ju bara haft kompisar som man måste planera lååååångt i förävg när man ska träffas och så träffas man en halv dag  och ibland längre och sedan tar det ett bra tag igen innan man kan träffas. Så hon blir fortfarande väldigt ledsen när de måste skiljas men det går bättre och bättre och snart har hon nog förstått att de ska bo kvar och inte lämna henne =)

Och mamma, deras katt är en raggdoll, en otroligt fin raskatt som verkligen gör skäl för sitt namn (raggdoll= trasdocka). Hur lugn som helst och hänger som en trasa när man bär henne =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0