Sol och smärta

ja idag har det varit en skön dag. Sol ute men lite kallt och blåsigt för att vara helt nöjd =) vi grillade parisare till lunch (Tildas nya favorit) och var ute och busade. Däremot kändes det som att min dag kraschade där. Jag såg nämligen att tilda var på väg att tippa ut Joppes dricka när vi var ute så jag reste mig snabbt och ksatade mig reflexmässigt fram för att rädda det som räddas kunde, skulle jag inte gjort. Fick så gräsligt ont i fogarna så jag kunde knappt andas! Tilda blev förstås lite förtvivlad, det var ju inte hennes fel alls men det blev så tokigt. Och efter det så har jag haft så sjukt ont hela dagen. Men på eftermiddagen bet jag ändå ihop och bakade bullar med Tilda. Hon tycker det är så kul att baka och jag hade pratat om att vi skulle gör det idag så vad gör man inte =) Men gooooooda blev dem!! Var ett BRA tag sedan jag bakade bullar. Jag tror inte jag har gjrot det sedan vi flyttade hit i alla fall och det är snart ett år.

I torsdags var jag ju hos läkaren och blev sjukskriven 50%. Det verkar inte som att det går att lösa på något annat sätt än att jag jobbar 2,5 dgr och är ledig resten, det är så svårt att få tag på folk som kan komma in ett par timmar bara på eftermiddagen, lättare att få tag i någon som kan jobba hela dagar. så jag får väl bita ihop i två hela dagar och en halv... vet inte hur det kommer att gå men det känns inte nu som jag har ngt alternativ, känner mig bara så jävla jobbigt hela tiden på jobbet märjag strular med tiden osv. Enklast hade väl varit för alla om jag blev sjukskriven heltid men jág vill inte gå hemma så länge, jobbet gör att dagarna går ganska fort så då står jag hellre ut, även om det ställer till en del problem för arbetsgivaren...

Jaja, ska försöka att inte tänka så mycket på det där för jag blir bara stressad och nere. Så nu ska jag fortsätta slappa i soffan innan jag (återigen) gör en tidig kväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0