Nu har jag fått hem min prins!!

Nu är han hemma!! Det var några långa dagar men nu är jag trygg igen. Joppe kom hem elva igårkväll och jag blev så lättad och glad när han väckte mig att jag kastade mig runt halsen på honom och var nära att börja gråta! Kan inte beskriva lyckan över att han honom här!!

Tilda febrar på. jag har jobbat idag och Joppe o Tilda har varit hemma. Men idag har hon varit betgydligt piggare än de två senaste dagarna, säkert mcyket för att hon fick hem sin pappa oxå, men  hon har varit uppe och lekt idag och det var hon varken måndag eller tisdag, då ville hon inte ens sitta upp i soffan. Febern har legat runt 38,5-39 idag men hon har klarat sig utan febernedsättande då hon varit pigg och fått i sig mat.

Idag slutade jag 14,15 då jag numer är sjukskriven 25% och tur är det för jag har aldrig haft så ont i fogarna som jag hade idag!! Hlet sjukt! Kunde knappt vända mig i sängen inatt för jag kunde inte lyfta benen, och ännu mindre röra bäckenet. Så jag bävade för jobb idag när jag for. Och det var TUNGT! Har så sjukt ont bara när jag går, och så ska jag dessutom lyfta tunga varma saker, skjuta vagnar, böja mig ner och sträkca mig upp och hämta grejer, osv osv. Behöver jag säga att jag var lättad när jag slutade? Jag tog mina sista krafter och åkte till stan direkt efter jobbet för att köpa en örontermometer. Är efter de här dagarna sjukligt less på att behöva bråka varje gång man ska ta tempen på tilda. Hon HATAR att ta tempen och hon hatar att ta medicin. Hon vill inte ta flytande medicin och hon vill INTE INTE INTE ta suppar... så det är lite gräl varje gång. Och kan man då ta tempen i örat och minska grälet så är det lätt värt 600 spänn. Särskilt om man inte behöver gräma sig över tat ta tempen utan kan göra det lite då och då för att få bättre koll. Så nu visar det sig att när hon skulle lägga sig ikväll så hade hon "bara" 38 i feber. Så NU kanske det är påväg bort... men jag tänkte inte ropa hej...

Annars är det full fat i min mage. Det är ltie kul nu när man börjar känna sparkar och buffar. Tyvärr känns det inte utåt än så Joppe kan inte dela det med mig, men har får ju komma med på ett andra ultraljud på tisdag så då får han se bebisen i alla fall, igen. Men det är starka buffar i magen nu och ofta, känner varje dag, så nu är det inte långt borta att Joppe kan få känna det heller. Så skoj =) Det är lätt annars att glömma bort att vara glad för bebisen när dte är så mycket strul men fogar och att inte må bra. Nu är jag ju nästan halvvägs, och hjälp vad fort det gått! Snart är dte sommar!! ;-)

Kommentarer
Postat av: petra

att ni inte köper flytande ipren istället för suppar! när tjoppan började trilskas med dem så bytte vi direkt....och det flytande tar hon alldeles själv! =)

visst är örontemp skitbra?! det köpte vi när hon låg i magen, håller med dig. lätt värt 600:-!

kramar i massor!!!

2011-03-03 @ 15:49:46
Postat av: Anonym

Vi har flytande ipren och alvedon. Men hon vägrar ta det oxå. Hon tycker det är så äckligt så hon nästan spyr. Och då är det nte värt det om hon ska börja kräkas oxå. Men ikväll fick hon flytande alvedon och det gick helt ok, lika mycket bråk som med suppar men hon fick i sig det iaf.

2011-03-03 @ 20:04:46
Postat av: Nina

Både Leo och Frej var hopplösa, det gick inte att få i dem alvedon. Tills vi bytte till sånna som "smälter i munnen". Vi började med att vi löste upp dem i en skvätt saft eller läsk sedan kunde de äta tabletterna som de var. Det har definitivt varit räddningen för oss.

Kram

2011-03-07 @ 10:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0