Första heldagen hemma

Idag har jag haft min första heldag hemma som sjukskriven. Har kommit fram till att jag ska arbeta 2,5 dag i veckan och vara ledig 2,5 dag. Och den här veckan blev det att jag jobbar tisdag, onsdag och halva torsdag. Så idag har jag provat att vara hemma hela dagen. Håller lätt på att bli knäpp redan. Har haft ont som fan i helgen och idag oxå så det hade kanske inte varit så svårt att vila. Kan man ju tro. Men först ska jag bara..... och så plockar man, städar, plockar mer, tvättar, diskar, gör allt sånt som man egentligen inte vill göra för det gör för ont, men hellre det än att bli sittandes i soffan och dega... jag är verklgen inte bra på det här, visst, jag SKA vila, jag ska bara... som Alfons. Men till slut gick jag och la mig i sängen och slockande, så jag var ju stilla i ca två timmar iaf =) Men sedan när jag skulle hämta tilda på dagis så tog vi en sväng på stan, en kort visserligen och jag mer eller mindre HÄNGDE över vagnen för att ta mig framåt, men på stan skulle vi. Var ju tvungen att inhandla vissa saker för min bekvämlighet =) så vi offrade oss =) Tilda ÄLSKAR att gå på stan, vissa dagar i alla fall. Och idag var en sådan dag. Hon tyckte det var supermysigt och betedde sig exemplariskt. Annars kna det vara lite gambling att ta med en trotsig 3-åring på stan som TOkskriker och beter sig illa om hon inte får som hon vill. Men idag var en bra dag. Jag fick med mig ett par solglasögon och lite gravidmjukiskläder hem. Skönt att slippa mjukbyxor som sitter åt över magen =)

Nä, nu tv. Kyss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0