Två dagar till

Ja jag blir hemma två dagar till, minst. Känns som hela kroppen är full med snor och slem! Blä! Har ont i huvudet för jag hostar så mycket och är helt slut och bara sover och sover. Har satt ner foten lite idag gällande jobbet. Innan har jag ställt upp och haft mer eller mindre telefonjour när jag varit hemma för att den stackars vikarien som jobbar i köket inte ska vara helt utlämnad. Men idag kom droppen. Jag satt över en halvtimme i söndagskväll och pratade pch förklarade för vikarien hur jar brukar arbeta i köket, var allt finns osv osv. Fast jag var sjuk, och inte får ett öre för det. Ändå hade hon mage att klaga på informationen och allt möjligt som hade med köket att göra. Detta och mycket annat har fått mig att säga ifrån, nu tänker jag inte ha telefonjour längre, nu svarar jag inte i telefon när jag är sjuk. Är jag hemma så är jag hemma. Helt och fullt. Det är svårt att släppa ansvaret när jag annars har fulla ansvaret själv. Men jag känner att jag MÅSTE göra det om jag någonsin ska få energi att bli frisk. Hur det ska gå med beställningar osv har jag ingen aning om men jag antar att jag måste fortsätta sköta det hemifrån om jag blir sjuk. Men det känns inte kul att behöva göra det... men ingen annan kan ju så jag har inget val.

Men nu tänker jag bara vara hemma och vila onsdag och torsdag så jag kan komma tillbaka på fredag med nya krafter. Nu stänger jag av telefonen. För MIN skull...

Kommentarer
Postat av: Nina

BRA MIA! Rätt tänkt! Jag har varit redigt irriterad på saker och ting på slutet, berättar sen.



Sköt om dig vännen och se till att bli frisk!



KRAAAAAAM

2010-10-26 @ 20:22:00
Postat av: PETRA

BRAAAAAAAA!!! =)

Är hemma fredag också!

PUSS PÅ`RE!

2010-10-27 @ 13:54:51
Postat av: Mamma

Hej Stackars dig som är så SJUK tänk om jag hade varit där och kunde badda din panna. Kanske sköpt Jokkes kluriga bok.

Kul med Tildas biobesök och teckning.

vanliga Vardagar för oss nu inget spännande som händer innan Umeå resan.Vi ses då puss och Kram Mor och Far kasper

2010-10-27 @ 19:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0