Tidig start eller?

Idag blev jag helt chockad! Tilda stod redvid mig när jag skulle sätta in ett papper i en pärm som jag har. I den pärmen är det bokstavsregister. När hon fick syn på bokstaven T så sa hon "där står det Tilda mamma!" WOW!! ungen kan första bokstaven i sitt namn!! Jag tänkte att det kanske bara var ren tur så jag sa att hon skulle visa pappa var i pärmen det stod Tilda. "där" sa hon och pekade på bokstaven T!! Vi har inte alls visat henne på något vis hur man skriver hennes namn eller några bokstäver, vet inte om de kanske ghort det på dagis! Blev bara så förvånad! att hon kan första bokstaven i hennes namn! Hon är ju inte ens tre år! Lite coolt =)

Annars har det varit full fart här hemma, i alla fall på eftermiddagen. Jag sov nämlgen till tre idag (!), är ju hemma och är sjuk och då gäller det att intensivkurera sig när Tilda är på dagis för sedan är det svårt att vila. jag saknar ju henne så mycket när jag är ifrån henne så jag vill ju så gärna vara med henne och Joppe när de kommer hem, så då får man sova och vila på förmiddagen. Jag har fortfarande liiiite feber, och jag ska vara hemma imorgon oxå, sedan får vi se. De har ju tydligen fått tag i någon vikarie som verkar bra nu så vi hoppas det fungerar och att hon eventuellt kan fortsätta jobab den här veckan om jag behöver vara hemma längre. Men det är ju så förbenat tråkigt att vara hemma!! Men jag måste se till att bli av med den här förkylnignen nu, annars kan den bli långdragen. Sedan ska jag bege mig till närmsta hälsokostbutik och handla allt de har som förstärker immunförvaret! För nu tänker jag hålla mig frisk!! (som om det skulle fungera!)

Tilda den sötisen hade ritat en till teckning till mig idag på dagis. hon hade ritat en sol, och så gav hon mig den och sa "nu är du frisk mamma?" Åh gullunge!! "nja, kanske inte frisk, men jag blev otroligt mycket gladare nu när jag fick den fina tecknignen av dig!" svarade jag, och det känns inte alls så jobbigt att vara sjuk när man har en så omtänksam dotter! Söta goa underbara Tilda!!

Kommentarer
Postat av: Hjalmar

Vars är Tilda då? frågade Hjalle när vi klickade in på bloggen. Han efterlyser fler Tilda bilder

2010-10-25 @ 19:54:42
URL: http://www.hanna84.bloggplatsen.se
Postat av: Petra

Söta, rara Mia! Åh så jag blev glad när jag läste vad du skrivit till mig! Supermamma vet jag inte...men, tjurig som få! Men, då har jag näst intill gråtit nu två dagar när Mangan åkt till jobbet, pga att jag är så slut att jag inte veta om jag kunnat ta hand om mina älskade barn.

Men frågar inte Mangan om han ska stanna hemma från jobbet tänker jag inte be honom heller! (OJA; jag vet att jag är dum-tjurig!!!) Men, idag fick jag konstaterat att det var halsfluss och käkar "kåvepenin", så nu taggar vi för friskheten!!!

KRYA PÅ DIG DU MED!!!



Ja, visst är de söta! ÅH så jag vill gå på bio nu! Kan bara tänka mig hur ofantligt mysigt det är!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!! =)

2010-10-25 @ 22:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0