Hemma från Sthlm och brandsläckaren invigd...

Ja nu är vi hemma från Sthlm jag o Tilda. Gissa om vi haft det mysigt!!! Oj vad bra det var, och flyga kan vi lätt göra fler gånger! Hon tyckte det var superkul och det var inga problem alls att sitta still över en timme =)

För att stilla mammas oro ska jag nu berätta vad som hände med brandsläckaren... Jo idag när vi kom hem från att ha handlat nya skor till Tilda så skulle Joppe o Tilda gå upp på verandan och jag skulle gå runt och låsa upp. Jag la märke till att grannarna verkade grilla för det kom rök från deras uteplats. När jag kommer ut på verandan ser jag att Joppe är på grannens uteplats och att det ryker väldigt mycket och slår lågor upp från deras gasolgrill. Joppe ber mig hämta vår brandsläckare och jag springer upp och hämtar den i klädkammaren. Joppe får fort släckt elden med pulversläckaren och faran är över, men det var en del plast och en filt som blev helt smält.

Nu tillbaka till Sthlm, här kommer resan i bilder



Ume flygplats (Tilda liiiite pirrig)


Linslusarna


Tilda nyfiken på planet mor Sthlm


Den klassiska tungan kommer ut igen


Färja med mormor ut till Adelsö


Hos kusinerna


Succé i sandlådan hos kusinerna


Ettåringen


Hos "frisören"


Otroligt duktig frisör men kanske inte den mest ergonomiska ställningen =)


Lyxlunch vid eget bord


Tjejmiddag med kusinerna



Myra, systeryster o gomamma


Flyg hem igen, lekte med Polly Pocket heeeela vägen


Hemma i soffan igen, med en limpa (!)


Nya skorna, de gamla stövlarna gick sönder efter bara två veckor så vi fick byta dem.




Kommentarer
Postat av: inteutanmindotter

Åh så söta skor, till en söt tjej! =)

Kram

2010-05-18 @ 22:25:09
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0