Skitbörjan på veckan...

Jo... minst sagt. Igår hände det en hel serie med otrevliga saker. Tilda fick feber, hon som skulle vara ledig och ha roligt med pappa måndag och tisdag, nu fick de vara hemma och kurera sig istället. Och på jobbet hände det en hel del skaer som gjorde dagen mindre kul. Jag började jobba klockan 8.30. Klockan 8, 50 gick strömmen. Skit oxå. Jag hann precis starta upp stekbord, potatiskok, pastavatten osv, så försvann strömmen. Och den var borta ett bra tag, nästan 1 1/2 timme. Så det var bara att bege sig till ICA och handla korv som vi kunde grilla till lunch. Sagt och gjort. Ganska trevligt tyckte vi, då solen sken och det var helt ok väder. Men... när vi kommit ut och börjat grilla så öppnar sig himlen och det börjar regna (!). Ösregna. Alla ungar är dyblöta efter att ha fått i sig lite korv och beger sig in igen. Då är ett av två torkskåp trasigt så de kan inte torka sina dyblöta kläder ordentligt. Jag själv ska ta tag i disken. Trodde jag ja. När jag ska vrida på diskmaskinen (som jag vred av när strömmen gick) så står jag helt plötsligt med vredet i handen. Den jäkeln lossnade. Jahapp. Nu har jag ingen diskmaskin heller. Blir mer pappersmuggar och plastbestick till mellis den dagen. Ja så jag har inget att göra då jag inte kan diska, så jag tänkte att jag kunde sätta mig och uppdatera EKP-papper (egenkontrollprogram). Men..då fungerar självklart inte inloggningen på datorn. Så det blev inte heller gjort.

Idag har vi haft en lite bättre dag på jobbet. Fritidsbarnen har åkt bobtävling i Gräsmyr, och självklart tog vi hem storkovan =) och ungarna hade superkul! Och hör pch häpna, ingen bröt några ben! =)

Nu blir det väldigt snart sängen för mig... är sååå knäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0