Det kunde slutat riktigt illa...

Jo.. idag kunde varit sista dagen för mig. Hjälp vad nära det var, när man riktigt tänker efter... Jag var påväg hem från jobbet vid 16.15-tiden. Då möter man ganska många bilar som åker från stan och ska hem. Jag hade passerat Djäkneboda och sträckan över åkern. Kom upp för backen för att fortsätta 90-sträckan inne i skogen igen. Jag körde 80-90 eftersom det var lite moddigt på vägen. När man precis kommit upp för backen och in i skogen så är det en ganska lång raka igen. Då ser jag att det ser lite konstigt ut för det är två bilar bredvid varandra... en i mitt körfält oxå... jag tror först att de står stilla men ser snart att de kommer emot mig i en fasande hastighet. Jag inser då att den bilen som ligger i mitt körfält håller på att göra en HELT idiotisk omkörning av den sista bilen av fyra som han redan kört om (en minibuss med SLÄP är det som kör om). Han borde insett tidigt att han inte skulle hinna. JAG insåg det och försökte i panik blinka med helljusen för att få honom att avbryta omkörningen då jag insåg att det inte skulle gå... men jag ser snabbt att han inte tänker avbryta försöket utan ökar hastigheten vilket leder till att han kommer emot mig i MITT körfält med en OTOROLIG hastighet!! Jag stampar bromsen i mattan och letar efter alternativa flyktvägar åt höger ut i diket... jag hinner precis bormsa så pass mycket att han hinner svänga in i sitt körfält igen och fullborda sin omkörning... jag står nästan stilla då han passerar mig med några centimeter.... jag har då sedan länge (kändes det som i alla fall när allt går i slow motion) hängt på tutan för att visa min ilska och få honom på bättre tankar...

Jag har aldrig varit med om någon så läskigt. Sekunden efter det hänt tänkte jag vända om och åka efter för att ta hans regnr för att kunna polisanmäla honom. Men insåg att jag inte skulle hinna ifatt honom med den farten han höll och att det förmodligen inte skulle leda till någonting. Så med en puls på ca 200 försökte jag köra vidare med koncentrationen i behåll. Var tvungen att ringa Joppe och berätta, väldigt nära till tårar.

Blir så otroligt arg på människor som sätter helt oskyldiga personers liv på spel bara för att de anser sig ha bråttom. Hur jävla bråttom kan man ha om man tycker det är värt att riskera en småbarnsmammas liv med centimeter?... Hoppas polisen tar hans kort snart och att alla löss på alla kameler i hela världen hittar till hans skrev!!!! Jävla idiot.

Kommentarer
Postat av: Hanna B

Jag hatar människor som kör för fort! 10 km/h extra må väl vara men fan inte mer! Jag hatar dom nästan lika mycket som dom som kör rattfull! Sätta sig i en bil och leka med andra människors liv, det gör mig arg!

2010-03-26 @ 20:54:51
URL: http://junttikkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag fick gåshud av att läsa ditt inlägg.

Skönt att det gick bra till slut, men FY FAN vilken JÄVLA idiot!!!

Tur att du hade sinnesnärvaro nog att tänka klart i den hemska situationen. Kan ju hoppas på att någon av de andra bilarna han körde om tog hans reg.nummer så han åker dit.

2010-03-26 @ 21:03:40
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0