Lucia

Ja idag har vi haft Luciafirande för hela slanten. Imorse var det lucia på skolan och i eftermiddag var dte Tildas tur på dagis. Sötare Lucia får man leta efter!!! HOn var så taggad! Hon hade prövat alla kläder dagen innan och tränat på hur man går och står. Och alla sångerna kunde hon (vår sångfågel, inte alltid rätt text men nästan alltid rätt melodi). Jag var sen från jobbet så vi fick springa in på gården (det var ute) och kasta oss fram genom publiken för att få en glimt av vår älskade prinsessa! Men vi hann. Precis när vi kom fram så kom de spatserande över gården. Påbylsade med alla varma kläder under lucialinnen och tomtedräkter, sååååå fina!!! Tilda älksar ju att sjunga så hon var i sitt esse. Och hon blev strålande glad när publiken klappade händerna efter sångerna så hon kunde inte låta bli att ge sig själv en applåd också =)

Här kommer lite bilder

Ps. Jag ber om ursäkt över mitt sporadiska bloggande men jag är så trött på kvällarna att jag bara sitter och sumstirrar i soffan innan jag går och lägger mig. Lovar bättring framöver. Dessutom försvann hela inlägget så det här är anndra gången jag skriver allt.....




Tilda i mitten, påskyndad av fröknarna, det är inte så lätt att hänga med
när man har så korta ben och inte riktigt vet vad det går ut på =)



Här är lite mer än halva gänget på förksolan. Resten är utanför bild till höger.
Tilda står mitt i bilden, med en lysande reflex i pannan från mössan. Syns liiiiiite
dåligt, det var svårt att komma nära för det var gräsligt mycket folk...

Kommentarer
Postat av: Sara

Söt Lucia! Och kul för er att ni fick fira. Cilla kräktes i natt så hela familjen blev hemma idag, just idag... Linnet var strykt och hon har längtat länge, hon vet ju vad det handlar om eftersom hon sett Ea men har aldrig gått själv eftersom det här är hennes första Lucia inskriven på dagis. Hela familjen skulle titta bara på henne och så får hon inte gå. Tror inte hon är magsjuk i allafall för det var bara en gång och hon hostade hårt timmarna innan men vi blir henne imorgon med för säkerhets skull.

Kram!

2010-12-13 @ 22:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0