Äntligen en normal helg

I helgen har vi hållt oss ifrån sjuka... eller så gott som. Joppe har haft ont i höften och till en början såg det ut som det skulle göra att det blev en till jobbig helg. Men det har bättrat på sig lite.. som tur var. Vet inte om det var för att det blev bättre eller om han bet ihop. Stackars Joppe. Han e stark.

Men än så länge har vi inte spytt i alla fall (peppar peppar ta i trä)

Igår köpte vi ytterligare ett par vantar till Tilda. Tror vi är uppe i par nr 5 eller nåt nu. Att det ska vara så svårt att hitta några bra. De här nya verkade lovande. Tills vi provade dem ute i lek. Då åkte tummen ur och de hamnade på sniskan. Som alla andra vantar. De enda som inte gjort det hittils är för kalla så de kan hon ändå inte ha. Säger som Nalle Puh; Typiskt.....

Imorgon ska det bli intressant (i brist på annat ord för att beskriva det) att se om försäkringskassan ringer. Jag har nämligen fortfarande inte fått mina föräldrapengar för den här månden. De har nämligen slarvat bort dem. Ringde dem i fredags då jag inte fått några pengar (får alltid 26:e annars). De sa då att de fått in begäran och allt från min sida var ok men sedan kunde de inte säga vad som hänt. Jag frågade då hur lång tid det skulle ta att få pengarna, vi har ju räkningar som alla andra som måste betalas innan månadens slut och det var ju redan den 27:e. Nej det kunde de inte svara på... de skulle skicka ärendet till en handläggare osm sedan skulle få två dagar på sig att reda ut vad som hänt... och sedan fick vi se när pengarna behagades dyka upp. Tur i sådana här tillfällen att man är gift med en man som på egen lön kan ta hand om räkningarna och det mest akuta. Försäkringskassan verkar då inte leva i samma verkligehet som alla vi andra...

Kommentarer
Postat av: Hanna J

Tog 3 månader för John och får ut pengar för dom 10 första dagarna och för mig har dom jyra som fan fler ggr! Men värst är kommunen, den här månaden hade dom lyckats ge mig en löneskuld på nästan 17 tusen och förra månaden betalade dom ut vanlig månadslön åt mig för att dom fifflat bort mina föräldraledighetsansökan! Blir så irriterad när man får sköta andra människors jobb när dom själva inte ids göra ordentligt!! Nåja sov så gott!

2009-03-01 @ 23:00:32
Postat av: Linda

Morr! Denna försäkringskassa... När dom gör fel får det ta hur lååång tid som helst. Men om en annan råkar göra fel så ska pengarna tillbaka ögona böj med RÄNTA dessutom. Hoppas du får dina pengar snart å tur att du har en så "välbergad" man, hihi=)

2009-03-02 @ 09:08:06
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0