Grinig återhämtning

Tilda har blivit otroligt mycket piggare. Och jag blir bara mer och mer arg på sjukvårdsupplysningen för var dag som går. DE "råd" vi fick av dem var ju helt förkastliga! HUR kan man säga att det inte är farligt när en ettåring har 41 graders feber?! Temp från 41 grader och uppåt kan ju leda till hjälrnskador och det är väldigt få som överlever en temp på 43 grader... borde man inte rekommendera sjukvård då istället för att säga att vi ska ge alvedon? När det ändå inte fungerat tidigare på dagen?... Och att sedan säga att hon ite är uttorkad för att hon pratar... vad är det för inkompetenta människor de sätter i telefonen egentligen?! Hade jag i söndags vetat vad jag vet idag hade jag åkt direkt till akuten med Tilda när hon var hängig. Hon var ju knappt kontaktbar. Usch. Tur att det gick bra till slut,

Idag har varit en grinig dag. I alla fall förmiddagen. Inget har varit bra för Tilda. Hon har velat göra en massa saker men blivit tokarg när hon märker att energin tryter. Det enda som verkade fungera var att sitta i mitt knä och se tv på förmiddagen. Och inte ville hon sova middag heller. Även om jag visste attd et skulle göra henne gott så tyckte hon jag var världens värsta mamma som la henne att sova.

Men på efter middagen gaskade hon upp sig. Vet inte om det hade ngt att göra med att hon fick smaka några droppar kaffe av mig =) Jag drack kaffe och hon ville ha. Jag skulle bara visa henne att hon inte skulle tycka det var gott.. Men jag hade fel. Hon tyckte det var jättegott! =) Sedan gick vi till ica. Jag med Tildas barnvagn och Tilda bredvid med sin dockvagn.

Tänkte slutligen visa lite bilder från fredagen innan hon insjuknade. Då hon lekte och goades med hunden Maja. De var så söta...


Vänta nu... Vad är det här för bebis? Var det inte MIN bädd?...


Tilda böjer sig fram för att pussa Maja



Båda plutar med läpparna...



Tilda tar tar i Majas kinder för att ge henne en riktigt blöt puss! Maja stornjuter!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tihi, vilket litet charmtroll=)



Skönt att höra att hon börjar pigga på sig lite nu.

Å vi får nog gå på vår intution nästa gång våra barn blir sjuka å åka direkt till sjukan. För sjukvårdsupplysningen är verkligen inte mycket att hänga i gran.



Kram

2009-02-21 @ 20:58:52
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0