Mysig helg trots trots (!)

Haha vad rolig jag var! Men det är sant, helgen har varit full med 2-årstrots... Igår var vi ute vid samma sjö vi var vid förra helgen. Det regnade men vi var på ett ställe där de har en hus man kan stänga in sig i och elda. Så det gjorde vi. Vi eldade och grillade korv och hade famlijemys för hela slanten!! Så himla kul och Tilda älskade det!! Och idag har vi satt upp julgranen ute. Och pyntat den. Joppe tyckte jga var knasig som skulle ha julgranskulor och glitter i en utegran, men det blev faktiskt fin till slut så jag tror han insåg att jag hade rätt ;-) Nu är det bara snön som fattas. Och den verkar vi få vänta på.. SKitväder. Det är snorhalt ute då det varit frysgrader en vecka och nu regnar. Men snö är det ingen. Grått och trist.

Idag har vi även bakat pepparkakor och gjort knäck. För att få lite julkänsla. Det fungerade ganska bra! Tilda fick dock i sig en hel del pepparkaksdeg så vi får se hur magen mår inatt (!)

Tilda har haft en urusel dag idag. Hon har trotsat och varit grinig heeeela dagen. Det är "nej, nej, nej" till allt. Och då när man accepterar ett nej så blir hon arg när vi inte gör det (!). Hon tokskrek när hon skulle sova middag i vagnen oxå, hon ville sova inne. Men nope, så hon skrek ett bra tag innan hon gav sig och somnade. Hoppas på en bättre dag imorgon! Hon verkar se fram emot dagis i alla fall, hon äääälskar dagis!! Och Alice är hennes bästis. De busar tydligen oavbrutet hela dagen. De springer och jagar varandra och skrattar och busar. De har verkligen så himla roligt tillsammans! Så jag hoppas att Alice är där imorgon så hon kan förgylla Tildas dag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Då håller jag tummarna för att hon var det!

Ska bli såååå behövligt med en "kaffe-dejt" idag!!!

2009-12-07 @ 10:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0