Måndag igen

Men vad gör det när man älskar sitt jobb? Synd bara att jag måste vara ifrån Tilda och Joppe så länge. Imorse var det svårt att skiljas från Tilda och fara till jobbet. Annars när jag åker på morgonen så har hon inte vaknat än men på måndagar jobbar jag mellan 8.30-17.30 så då hinner jag pussa på henne en stund innan jag åker. Men det blir jobbigare att fara då. Hon utvecklas såååå fort nu!!! Språket kommer som aldrig förr och vissa dagar har hon 3-5 nya ord som hon kan. Hon härmar allt vi säger och försöker uttala alla ord. Och hon har börjat sätta ihop korta meningar. Man förstår henne ganska bra faktiskt. Hon kan berätta vad som hänt på dagen med korta meningar och enstaka ord. Det går undan nu!! Och hon trivs på dagis. Men oj vad trött hon var idag när jag kom hem. Stackars pluttan... Hon hade bara sovit 45 min på dagen idag så det var tungt nu på kvällen, hon låg på min mage och myste i över en halvtimme.. och hon som aldrig är stilla mer än en minut!! Hoppas hon inte håller på att bli sjuk bara (!)

Ska försöka få in lite bilder här också men det är svårt att ta bilder när det inte är jag som är hemma med henne. Men ska försöka skramla fram några.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0