Glad fredag

Sitter just nu och tittar på postkodsmiljonären. En tanke slår mig... vad i helsike gör en kommunikationskonsult?! Jaja.

Var på arbetsförmedlingen idag och träffade min handläggare. Jag blev mäkta förvånad när jag insåg att han var riktigt bra! Förstår ni! Jag har träffat en BRA människa på ARBETSFÖRMEDLINGEN!! Wow!! Hur som helst, vi pratade lite om hur de kunde hjälpa mig och hur jag kunde gå vidare, då det inte finns speciellt många tjänster att söka just nu... Och han gav mig tipset att jag kan söka praktikplats. Där har vi det!! Jag ska ju självklart söka praktikplats på miljö & hälsokontoret som livsmedelsinspektör!!! Fy fan vad kul!!! Och jag som dessutom vill lära mig mer om yrket! Ett perfekt tillfälle! under tiden får jag a-kassa. Inte mest pengar i stan men kan det leda till att jag lär mig mer och kanske kan jobba som inspektör senare så varför inte?! Det är ju bättre än att gå hemma och släpa! Hoppas nu bara att de tar emot mig på kommunen som praktikant. Har pratat med dem och de ska ha möte om det nästa vecka. Ska skicka in mitt CV. Hoppas hoppas hoppas!!! Och att det senare leder till anställning. Om inte här så i någon närliggande kommun kanske.. Vill såååååå gärna jobba med det här!!

I hlegen är planen att åka och köpa en sittvagn till Tilda. Vi behöver en smidigare vagn än den koloss till liggvagn hon har idag, och dessutom sover hon i den på dagis så det är ett evigt släpande fram och tillbaka. Vi ska väl även byta till sommardäck. Trist värre.

Nu ska jag fortsätta testa min allmänbildning i postkodmiljonäre. PensionääääääärsMia! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0