...

ja nu går det så där lång tid emellan inläggen igen!! Vet inte hur jag ska kunna hinna med att blogga mitt i allt oxå! All ledig tid går åt till att jaga sömnminuter =) Jag är tröttare den här gången än jag var med Tilda! Vet inte alls varför, men är man igång och gör saker så är man inte lika trött, men då kommer det dåliga humöret fram när Tilda kommer hem, och det är inte rättvist mot henne!

Idag är första gången på mycket länge som Tilda inte grinade och tjurade när vi skulle till dagis! Det vart en riktigt bra lämning! Såna dagar är sköna! Hon har riktigt roligt på dagis och är omtyckt av de andra barnen och har många kompisar så jag vet att hon har det bra, men hon tycker att separationen från mig är så jobbig, och det är säkert jag som bidrar till det för jag tycker själv att det är väldigt jobbigt. Och jag kommer än idag ihåg att jag var likadan. Jag kommer sååååå väl ihåg hur jobbigt jag tyckte det var att bli lämnad hos dagmamma eller lekis. Jag gick ju aldrig på dagis då min mamma var hemma med oss, men när jag var 5 så började jag på lekis och sedan dagmamma (tror det var så iaf, mamma rätta mig om jag har fel). Kommer ihåg klumpen i magen när mamma skulle gå.. Och kommer ihåg hur långsamt dagarna gick hos dagmamman, hur jag varje gång det gick någon i trapphuset spetsade öronen och väntade på att mamma skulle ringa på dörren. Men jag blev ju människa jag med. Och visst hade jag väldigt kul vissa dagar. =)

Ikväll har Aline en dålig kväll, mycket skrik och magknip. Just nu har hon somnat hos pappa men hon får inte sova många minuter i taget innan det är dags igen för ett magknip. Varje gång hon är så här i magen så börjar jag rannsaka mig själv och vad jag ätit dagen innan... är det kanske gräslöksosten? Eller nektariner? Och bullarna vi bakade idag bör jag kanske inte äta så många av ifall hon reagerar mot det oxå.. eller drack jag för mycket mjölk igår till maten? Det var ju bara ett glas men det kanske är mycket nog?! Usch vad detta är jobbigt. Vill kunna äta det jag är sugen på utan att behöva tänka på konsekvenserna hos hennes mage. Men jaja, nu är det ju bara ca 4 mån kvar innan jag tänkt sluta amma... (!)

Imorgon ska jag och Aline smita iväg till en jobbarkompis och äta lunch och prata skit (för är det NÅGOT Aline kan så är det att surra). Ska bli riktigt mysigt!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, och hoppas att Alines mage blir en smula bättre innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0