Ok...

Här Sara kommer uppdateringen om vårt liv (ävrn om du fick höra en del i telefon' idag..). Hmm... måste tänka. Vad har egentligen hänt sedan sist? Jo vi har fått reda på att i helgen kommer förhoppningsvis hela skorstenen till kaminen bli klar. Då har vi bara besiktningen kvar och sedan kan vi elda för fullt. Vi har nämligen införskaffat 10 kubikmeter ved... så nu kan vi elda heeeeela vintern (förhoppningsvis). Mitt mål är att ha som mamma och pappa, konstant 27 grader inne ;-)

Vi har även fått upp ett garagetält på tomten där det riktiga garaget ska stå i framtiden. Fult som stryk men det sväljer en hel del saker i alla fall som inte tål ligga ute i vinter, så det får duga..

Ja vad ska jag mer berätta... på jobebt går det superbra, alla barn är nöjda och jag fick även en hel del beröm från föräldrarna på föräldramötet vi hade för några veckor sedan. Det är ju alltid skoj. Jag trivs fortfarande grymt bra på jobbet och är så tacksam för att jag fick chansen att blörja här. Och så stolt över mig själv som klarar av det med tanke på att jag haft stora problem med arbete i stress innan. Och därför tänkte jag mig för både en och två gånger innan jag sökte det här jobbet. Så jag är även tacksam för att Joppe övertalade mig att skicka iväg en ansökan, för vem vet var jag hade hamnat i dag annars =)

Tilda hon växer och har sig. Hon trivs så bra på dagis så när hon vaknar på helgerna så vill hon dit, fastän vi är lediga.  Och när hon slår sig hemma eller blir arg på mig eller Joppe så säger hon att hon vill till dagis, det värker förstås lite i mammahjärtat men det är ju bra att hon känner sig trygg där.

Jag längtar sååååå till den 12 november!! För då kommer min mor, far och syster och hälsar på! Det ska bli så kul! De kommer för att fira Tilda som fyller 3 den 8:e november och så ska min syster för första gången få ledigt från familjesysslor och barn och komma och se vårt hus! Det ska bli så kul att träffa dem! Och så kul att se Tildas reaktion på att vara ensam barn med full uppmärksamhet hos 5 (!) vuxna! =) Gissa om hon kommer mysa! De kommer på fredag förmiddag och hämtar då Tilda på dagis. Sedan är de med henne ensamma tills jag och Joppe sluta jobbet. Ska bli skoj!

Nä, nu ska jag åka hem till min familj (ja, jag sitter på jobbet coh skriver, ajajaj). Foton på gräset och det kopiöst fula garagetältet kommer vid senare tillfälle =)
PUSS

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för ytterligare uppdatering nu blir det distriktsköterskan för vår del, Myra är inne på femte feberdagen med tjock hosta och vill inget äta men doktorn ville inte ta emot. Det är säkert streptokocker och han kanske ändå inte vet hur man tar provet för det gör ju alltid sköterskan...

2010-10-06 @ 08:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0