Denna förbaskade hosta!!

Åh vad less jag är på hostan som inte ger sig! Men jag får väl skylla mig själv som inte tar det lugnt utan bränner på och jobbar som vanligt. Då blir man inte direkt frisk över en natt. Idag har dte varit mycket på jobbet, mycket att göra till dagens lunch (fiskburgare, hemgjorda såklart) och så mycket att förbereda till morgondagens lunch (pita bröd som ska bakas osv)... och så ska jag hinna vara på fritids oxå... puh! Och när jag kom hem var det bara att hugga in på disken i köket för stackars Joppe hade kämpat heeeela eftermiddagen med att släpa upp en drös med byggskivor till övervåningen (fattar inte hur han gjorde det, själv!!). Och sedan var det middag, mys med Tilda och nattning. Och sedan dra på sig täckbrallor, tjockjacka, vantar och mössa och bege sig ut i kylan för att skicka upp ca 60 plankor (ja, jag  vet att det är fel ord Joppe men jag vet inte vad det heter, för mig är det plankor som plankor) till övervåningen genoom fönstret. Svettigt... och hostigt... så nu sitter jag och slappar och ser på Bonde söker fru.

Imorgon kommer sotarn och ska besiktiga vår braskamin, och om allt går som vi vill så är det bara att börja elda efter det!! Hoppas allt är ok så vi kan elda imorogn kväll!!! Längtar såååååå!!

Nu har vi även fått dra ner soptunnan till huset, innan fick vi ha den en bra bit bort då umeva (sophämtarn) inte ville köra ner hit, men nu har det sagt att det är ok, efter att de varit och sett att vi har bra väg med bra vändplan för sopbilen. Brevlådan har vi även den fått flytta till vår egen väg!! Wohoo, innan var den på en annan väg för att det är den vägen som det står flest hur på, så då fick vi gå ganska långt till brevlådan oxå, men nu har de gett med sig eftersom det buggs mer och mer i området. Allt tack vare våra nya grannar som är så driftiga! =)

Nu: SOFFAN!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ska ni börja bygga övervåning redan eller vad är det för plankor som ska upp? Ni kommer nog vara klara för oss...

2010-10-13 @ 22:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0