freeeeeeda'

Idag har vi storhandlat jag o barnen. Gick bara fint. Tilda är så hjälpsam och hämtar saker och kör vagnen osv. Och Aline sover i bärselet. Så det fungerar riktigt fint.
Igår kväll hade jag gått och lagt mig och Joppe var ute en sista sväng på tomten, då vaknar Tilda och far upp ur sängen, när hon kommer in i vårt sovrum så ser hon att Joppe inte är där och då rusar hon ut i hallen och skriker "men jag vill vinka!!!!" stackaren trodde i sömnen att det var morgon och att hon hade missat vinka till pappa när han for till jobbet. Som tur var kom Joppe in precis då och kunde trösta henne (för jag ammade Aline i sängen så jag kom inte lös) och lägga henne igen. Lilla vän =)
Inatt har vi dessutom fått sova riktigt skönt hela familjen. Aline somnade i vår säng vid halv elva då jag ammade henne, sedan fick jag mer eller mindre väcka henne vid 4 på morgonen för att ge henne mat. Och så somnade hon om och vaknade vid 4 coh ville ha mat igen, sedan sov hon till 8,15. Men i andra i familjen klev upp innan sju när Joppe for till jobbet. Nu på kvällen har Aline (som vanligt) lite ont i magen och kvällsstrul, men det är inte alls så farligt jämfört med vad Tilda hade!! (hoppas det inte slår tillbaka på mig nu bara för att jag skriver såhär) Nu har hon somnat i pappas knä pluttan. Men Tilda har svårt för att Aline kräks! Hahaha hon är så känslig mot sånt, idag när vi satt i soffan och skulle läsa böcker så kräktes Aline ganska mycket, och plötsligt, när hon satt hon Joppe. Tilda börjar då nästan gråta och kastar sig bort från henne och sätter sig på andra sidan soffan och håller för munnen. Ett tag trodde jag faktiskt att hon också skulle kräkas, hon tycker det är sååååå äckligt!! Samma sak när Aline bajsar! Då är hon snabb härifrån kan jag säga! Hon flyger bort från Aline och vill inte riktigt se henne =) Men hon lär vi van vad det lider, kan man ju hoppas i alla fall, annars får hon det jobbigt stackars Tilda =)
Nä, nu familjemys!


Kommentarer
Postat av: inteutanmindotterochson

ha ha ha, vilken tur hon inte var storasyster i detta hus när lillebror var liten; han kaskadkräktes. tjoppalisa är inte ett dugg "äcklad", hon var med och bytte blöja. =)

KRAM!!!

2011-09-10 @ 07:13:20
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej syster!

Grymt imponerad av alla dina blogginlägg! Att du hinner göra så många inlägg, men vi hurrar det är kul med vardagsinfo och bilder!

2011-09-10 @ 09:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0