Kalix

Ja i helgen var vi i Kalix. Det är såååå skönt att få komma dit och hälsa på!! Jag STORTRIVS verkligen med mina svärföräldrar!! De är så underbara! Och Tilda är helt lyrisk när hon får vara med sin farmor o farfar! Vägen upp var dock lite jobbig då Aline hade bestämt sig för att va sur och inte sitta i bilstolen. Jag som trodde hon skulle bli det minsta problemet på resan upp, men ack så fel jag hade! Aline skrek och var sur mest hela tiden och vi var tvugna att stanna två gånger för att lugna henne och ge henne mat. Men Tilda däremot! Hon var en ängel hela resan! Och så tålmodig med lillsyster när hon skrek! Tillslut var vi i alla fall framme kl åtta på kvällen. Det var kallt väder i helgen så vi var mest inne och myste. Tildas kusiner Hjalmar och Helge kom och hälsade på på lördagen och Tilda och Hjalmar busade på. Hjalmar frågade även Tilda om hon ville komma och sova hos honom någon gång. Det ville hon, men hon ville inte sova i bäddsoffan sa hon, hon ville sova i Hjalmars säng =) Sötisar. Även gammelmormor Ellen var på besök hos Ärtan o Ove på lördagen. Tilda tycker så mycket om henne oxå så hon hade verkligen en superhelg! Men lika kul som det är att komma till Kalix, lika jobbigt är det att åka hem! Tycker vi alla. Men Tilda började gråta när vi stannade och tankade innan vi begav oss ut på E4:an. Lilla stumpan, hon satt i baksätet och sa "dumma hem, dumma vårat hus" och tårarna sprutade, hon ville såååå gärna stanna lite längre hos farmor och farfar! Det värker ordentligt i hjärtat att se henne så ledsen! Ett tag var jag nästan beredd att flytta till Kalix så hon skulle få nära till dom, eller i alla fall flytta till Luleå =)

Idag är Tilda på dagis. Ja, igår oxå. Men idag var lämningen inge kul alls.... Hon grät och skulle ha mer och mer pussar. Och ingen i personalen tog emot henne så jag var nästan tvungen att putta in henne och stänga dörren om ajg skulle ta mig därifrån överhuvudtaget... känns inge kul alls. Men jag vet att hon har kul där och att så fort jag åkt så är allt bra igen, men det är lite jobbigt när ingen tar emot henne, tillslut kom ändå en fröken och tog henne och sa att nu måste mamma åka. Men det tog för länge tycker jag... måste nog ta upp det på utvecklingssamtal eller liknande. för jag ska inte behöva putta in henne och drämma igen dörren. Nä, nu måste jga passa på att sova lite för Aline sover ute i vagnen och hon har hållt mig vaken inatt... fislisa. =) Gonatt


Gammelmormor Ellen med sina barnbarnsbarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0