Sjuk igen

I lördags var Carro, Frida och Arvid här och hälsade på. tilda och Frida busade som aldrig förr! De har sååå kul tillsammans!! Det är så kul att se när de leker, de glömmer allt sunt omkring dem och bara busar. De är så lika till sättet och gillar samma sorts lekar och har samma fantasi så de kompar verkligen bra.

Men... på kvällen tyckte vi tilda var så hängig och framförallt varm. Jojjomänsan, 39,5 i feber. La henne och gav henne ipren. En orolig natt hade hon ohc på morgonen skulle Joppe fara till Tyskland med jobbet så han var uppe kl 5,30. Då vakande tilda och vi tig upp henne till vår säng. Hon hade då 40.5 och kräktes i vår säng av den höga febern samt allt slem hon samlat på sig under natten. Suck, och Joppe var ju precis påväg att åka... o  vara borta till tisdag kväll. PANIK var det jag kände. Jag grät nästan och ville verkligen inte att han skulle fara men visste ju samtidigt att han inte kunde stanna hemma för detta. Bara att bita ihop. Tilda fick mer febernedsättande och somnade så fort den börjat verka. Sedan som hon till kl 10,30, så skönt för henne att få sova i lugn ohc ro. Men hela tiden var hon brännhet. Och febern fortsatte ha klorna i henne. Hon hade ingen direkt aptit men fick i sig lite mat i taget, lite kex och lite smörgår. det som var bra var att hon hela tiden ville ha vatten att dricka, och hon fick behålla det, så hon drack nästan konstant och jag behövde inte oroa mig för uttorkning. På eftermiddagen ville hon ha korv och makaroner så jag gjorde i ordning lite, hon hade småätit hela dagen, lite ägg och så så jag trodde verkligen att magen var ok. Men efter att hon ätit så gick det inte lång tid förrän hon kräktes. Jag vet inte men det var väl en kombination av att hon åt för mycket på en gång och att hon fick en korvbit som fastnade i svalget. Hon är ju som känt lite känslig över matbitar i halsen osv och kan hulka över dne minsta matbit som ligger fel. Så det var väl det som satte igång det, och när hon väl börjat kräkas så tycker hon det är så otroligt äckligt så hon kräks av bara det. Så där kom middagen upp igen. På kvällen fick hon lite lite vällig och så sov hon i vår säng. Vi har haft en orolig natt där hon legat bredvid mig och varit kokhet, jag har gett henne alvedon och ipren varannan gång för att försöka bekämpa de värsta febertopparna. Hon sov mellan 20-23 och sedan sov hon väldigt oroligt fram till kl 4 då hon fick mer alvedon, då slocknade hon direkt den börjat verka och sov till 10,30. Sedan idag har hon varit en smula bättre så nu hoppas jag att det är på väg bort och att hon får vara frisk lite mer än en vecka den här gången... Och framför allt hoppas jag att Joppe kommer hem snart för jag håller på att sakna ihjäl mig och jag känner mig baar trygg när han är här med mig.

Kommentarer
Postat av: petra

vet hur du känner det då jag är "gräsänka" var tredje vecka. hade PANIK-ÅNGEST den första eftermiddagsveckan efter att vi fått lillebror! förstod inte hur i hela världen jag skulle fixa att lägga två barn helt själv...men, man fixar allt man måste....så är det! nu går det nästan bättre när jag är själv med dem. storasystern i huset får ju betydligt mycket mer tid av mig och är så nöjd. både hon och lillebror brukar sova redan vid 19.30 när vi är själva.



åh så jag tycker synd om tilda, hon får bara vara sjuk hela tiden!!! ni har verkligen otur med sjukdom!!! typiskt att det ska hända när joppe for iväg också...det tar på ens egna krafter när barnen är sjuk och då är det bra att vara två. du är så duktig som fixar det själv! =)



massor av stärkande kramar!!!

2011-03-01 @ 21:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0