Dags för nytt inlägg kanske?!

Ja nu får jag skärpa mig igen. Hade ju ett bra drag på bloggen där ett tag men det gick tydligen över. Jag har ju kommit underfund med att detta med blogg är ett bra sätt att isolera sig från världen. Låter kanske motsägelsefullt men för mig som skriver bloggen är det faktiskt så.  För här sitter jag hemma och bloggar om mitt liv, och så läser några trogna människor den (vilka ni är vet jag ju faktiskt inte, inte alla i alla fall). Och ibland så droppar det in ngn kommentar (mest från Petra dock, TACK! Petra =)) men annars så der jag ju inte vilka som läst och vad ni tänker och tycker och framför allt vad som händer i ERT liv, så här sitter jag. Och bloggar. Om mitt liv, helt ovetandes om vad som händer runt omkring mig, så att detta skulle vara ett sätt att ha kontakt med nära och kära är ju bara bullshit. I alla fall från mitt håll. Men jaja, tydligen ger det ju mig ngt eftersom jag fortsätter med det, så håll till godo, här kommer lite uppdateringar.

I onsdags var vi på ett andra ultraljud för att se är bebisen vill komma ut. Jag sa på en gång vi började med ul att hon INTE får datera mig till någon gång i augusti för SÅ länge orkar jag inte vänta! =) Så hon höll sig till juli, 31. =) Då får vi se vad det är för rackare där inne, om det är en som är släkt med den sävliga Kalixmannen och gott och väl kan vänta ett tag till eller om den är släkt med den hetsiga stockholmaren som tycker att vad som än händer så händer det för sent. Jag själv är beräknad till 4 augusti (tror jag det var, rätta mig om jag har fel mamma) men kom den 19:e juli. 2 Veckor tidigare. Så vi får väl se. Men jag vill inte ha en till i vår födelsevecka vi lyckats dra ihop i vår familj, alla fyller år på en vecka mellan 15 och 23 juli. Så gärna efter det. Eller innan. Och ABSOLUT INTE den 19:e!! För den dagen är redan grymt upptagen av mig och mamma och Sara som har namnsdag. =)

Hur som helst så sa sköterskan att bebisen såg ut att ha det bra i magen och växte bra och allt såg kanon ut. Men det är en skygg typ. Varken på första ul eller nu så fick vi någon bra bild så h*n vände sig bort hela tiden och hade handen och armen för ansiktet =) Så vi får väl vänta ett tag innan vi får se h*n. =) Viling är det i alla fall, full rulle hela tiden. När jag sätter eller lägger mig så sätter den fart och udag fick jag en sådan spark att jag sa "aj" högt för mig själv för den var så hård och bestämd =) Tilda var ju precis likadan och är fortfarande, full rulle.

Nu ska jag fortsätta lyssna på Melissa Horn och mysa framför... datorn, för tv:n är det bara hockey på. =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej lillasyster

Jag läser och jag skriver kommentarer men har märkt att de faller bort??? Är det för att jag ser så dåligt att jag inte lyckas skriva captchan rätt eller för att jag blir censurerad hela tiden...

2011-03-10 @ 21:09:51
Postat av: petran

precis som lillebror i det här huset...vi fick tre bilder gratis för att han var så ovillig att vara med på "kort"! det kanske är en liten skygg kille där inne! =)

har ni kommit underfund med några namn än?!?



kramar, hoppas vi kan ses snart!!! =)

2011-03-11 @ 06:25:34
Postat av: Mamma

Hej du vet hur dålig jag är med datan.Men nu kan jag väl skriva lite (jag tycker det är roligare att tala med dig på telefon.)

Det ganska bra nu jag har varit hemma ons-fr förra vecka pgr av förkylning. men nu är det ok och jag är ledig må-on denna vecka.

Det var kaos på Adelsö i fredags de ställde in färjan 7.20-20.00 för det var ett stort isblock som var ivägen.

De fick spränga det i mindre bitar och sen ha en grävare som plockade upp isflaken på Munsö sidan.

Vi var ner och tittade det var fullt med folk där och de körde med svävaren om man skulle över.

På Lördagen åkte vi över för att handla det var lite svårt att landa för isen var ivägen klaffen var en bit ut och det stod en gubbe för att kolla.

Hoppas barnet kommer runt den sista juli du hade rätt du var beräknad till 4/8 men kom på min dag så vi får väl se.Är det bra med er och är Tilda ok?

Vi såg att hon åkte skoter har ni varit i Kalix?

Jag ska packa till Hassela och igår gjorde jag pizzasnurror med taco fyllning.

Hur långt har ni kommit med övervåningen?

Nu har jag inte mer att berätta vi kan väl höras på telefon snart Puss och Kram Mamma och Pappa Kasper

2011-03-14 @ 07:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0