Vimsigt värre

Jag är så förvirrad. Mest jämt i och för sig men nu är det extremt. Några exempel kan vara att i helgen när jag och Tilda hade varit och åkt skridskor så hittade jag inte hem. Vi var vid skola som ligger ca dryga 500m bort. Vi var lata och tog bilen. När vi skulle hem fick jag totalt hjärnsläpp och missade infarten till vår väg (!). Vi var tvungna att backa och åka tillbaka =). Idag var det nästan värre. Jag hämtade Tilda på dagis. När vi skulle gå så mötte vi en av hennes gamla fröknar. Vi pratade en lite stund och sa sedan hejdå. Jag öppnade dörren åt Tilda och höll upp den. Hon såg frågande på mig och jag sa åt henne att vi skulle gå ut nu. Hon tittar konstigt på mig och säger "men mamma, jag har ju inga skor på mig"... ooooops, där står lillflickan i overall och bara stumplästen =) hahahaha gissa om Tilda tyckte mamma var galen =) Tur ingen såg och hoppas ingen hörde (!).

Idag på jobbet var Petra (en jobbarkompis som är föräldraledig) med barn och hälsade på! Får hon gärna göra fler gånger för hjälp var roligt det var att se henne igen! Jag kände verkligen hur mycket jag saknar henne när vi satt i fikarummet och allt kändes som förr =) Men tyvärr kommer vi väl gå om varandra för när jag kommer vara föräldraledig så kommer hon tillbaka till jobbet. Typiskt.

Idag fick jag även ta en kortdag då jag hade bokat tid hos barnmorskan för att försöka lyssna på hjärtljuden på bebisen. Jag skriver "försöka" för det är inte sjlävklart enkelt att höra ngt när man bara är i v 13+5. Men när hon skulle känna efter var livmodern var på magen så såg hon fundersam ut och frågade om jag verkligen var säker på att det var v 13... för jag har tydligen en livmoder som sträcker sig nästan ända upp till naveln, och det ska man itne ha förrän v 20 (!) så hon gissade att jag var i v 16. Och hjärtljuden var det inga som helst problem att höra. Hon behövde bara "leta" i ca 10 sek så hittade hon dem. starka och bra, 145 slag /min. Hon blev så fundersam så hon var tvungen att fråga en äldre barnmorska om hon oxå kunde komma och känna på magen och gissa vilken vecka jag är i. Hon gissade och v 16! Så vi fick flyttat ultraljudstiden en vecka tidigare, så det inte är försent att göra åldersbestämning. =) Coolt, men jag är rätt säker på att jag är i v 13+5. Jag har nämligen haft stenkoll på cykler och gjort graviditetstest varje månad som inte visat ngt förrän nu sista gången. Så jag är nog bara stor. Vilket i sig är lite komiskt eftersom jag ville boka tid för besöket idag för jag tycker jag är så lite, jämfört med vad jag varit de senaste veckorna. =)

Nu ska jag sätta mig och suktas av all mat på "halv 8 hos mig"

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0