Oj vilken dag!

Idag ahr det inte hänt så mycket, Joppe har varit på övervåningen på förmiddagen och isolerat och jag och tilda har varit här nere och lallat på. Och som vi har bråkat idag!! Fy vad jobbigt!!! tilda har varit på ett riktigt skithumör hela dagen och jag har inte varit så mycket bättre själv. Stackars Joppe. Jag och Tilda bråkade hur mycket som helst när vi var ensamma. Hon trotsade och välte ut saker med flit och kastade och slogs och gjorde allt som hon vet att man inte får göra bara för att få en reaktion från mig. för jag var så kooooopiööööst trött!! Har varit det hela dagen! Helt knäckt! Vaknade med huvudvärk och den har följt mig till och från hela dagen. Och när jag inte har 100% fokus på Tilda så blir hon helt obstinat. Hon måste verkligen vänja sig med att jag har fokus på ngt annat, eller någon annan. För annars kommer både hon och jag få det TUFFT om ett halvår! Hon är så ruggigt mammig nu oxå vilket gör att det känns som hon kväver mig och jag blir ännu mer irriterad. Jag har ingen egentid alls. Får inte ens skita ifred =) då står hon utanför dörren och skriker på mig, om inte Joppe lyfter bort henne, men då skriker hon ännu värre.

Idag har vi bara varit ute en kort sväng för det har varit ca -25 grader kallt. Vi for till stan en kortis för jag var i desperat behov av en ny (större) BH. Jag märkte när jags kulle prova dem att jag gravt underskattat hur myckte mitt behag har växt den senaste tiden för jisses vad jag böev förvånad när jag insåg vilken storlek jag behövde. Jag höll upp den storleken som jag senare kom att köpa, men tvekade för den såg så jäkla stor ut och jag tänkte att jag drunknar i den! Men den satt nästan snävt... ojojoj... Nog om mina bröst =)

Idag var jag bara tvunngen att lägga mig på soffan ett tag när Joppe var på övervåningen. Jag sa till TIlda tat nu får hon träna på att leka själv för mamma måste vila (har försökt skylla på att man blir trött när man har en bebis i magen). Jag tog fram dockskåpet åt henne så hon kunde leka bredvid mig när jag vilade i soffan. det tog ett tag men sedan lekte hon på sjläv och jag lyckades sno till mig ca 15 min vila. Tyvärr räckte det inte långa vägar för jag hade ännu mer ont i huvidet när jag steg upp och var om möjligt ännu segare... men får väl ta igen det nu. Igår gick jag och la mig nio och idag blir det en repris. Joppe har redan gått och lagt sig och jag tycker det är så tråkigt att sitta här själv så jag gör nog honom sällskap snart.

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Petra

Passa på att njuta av att bara ha ett barn...det blir genast tuffare när det kommer en till!!! Men, ack så underbara de är... =)

Tjoppan är också inne i VÄRLDENS

2011-01-16 @ 13:10:01
Postat av: Anonym

...äum, nu råkade jag skicka iväg innan jag var klar!

Jo, hon är också inne i trots HEMSK!!! Vi bråkar nästan alltid...vilket vi aldrig gjorde innan lillebror kom...tråkigt, men vi får tagga för att trotsen snart är bortblåst och vi får våra härliga GLADA döttrar tillbaka! Saknar dig!

KRAM

2011-01-16 @ 13:11:26
Postat av: Petra

Älskade, älskade du! Det var inte alls meningen att "skrämma" dig! Det är klart att det är lite krångligare med två (men det förstår du nog) men, det är ju samtidigt så himla skoj att se hur de busar med varandra, trots att de ena bara är ett halvår gammal! =)



De har sådant utbyte av varandra och det är det du ska tänka på. Oj, vad Tilda kommer att få skoj med sitt syskon., Visst kommer hon att märka att det inte blir lika mycket tid för henne, men det tror jag bara är bra att de lära sig. Lär sig att dela med sig! =)



KRAMAR!!!!

2011-01-17 @ 15:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0