MF

Make-fritt. Eller fritt och fritt, det är så jäkla trist när Joppe inte är hemma på kvällen. Det händer inte ofta och just därför är man så van att ha sällskap i soffan. Men nu är han på middag med jobbet. Han har några norrmän på besök så de skulle äta middag ikväll. Det lär bli sent oxå. Mest synd om Joppe som måste vara trevlig på middag en hel kväll, men jag kommer oxå vara helt slut imorgon. Jag kan inte sova utan honom. Så fort han inte är hemma på kvällen så somnar jag inte. Jag är trött som en gris men kan inte slappna av förrän han kliver in genom dörren. Det lustiga är att han har samma problem. De kvällar jag är borta (går att räkna på en hand) kan han inte somna. =) Ganska gulligt faktiskt, men lite jobbigt oxå.

Tilda har äntligen börjat komme hem från dagis och säga att hon har haft kul. Annars har det mest varit trist och tråkigt de senaste dagarna. hon har inte riktigt hittat tillbaka efter juluppehållet. Och så tror han hon funderar väldigt mycket på bebisen i min mage och vad som kommer att ske när den kommer ut. Hon har ju lite svårt att få en uppfattning om hur långt det är kvar. Så hon funderar och frågar mycket om det. Hon har ju varit så mammig de senaste veckorna. skulle helst sitta fast i mig om hon bara kunde. Så nu är det hårdkörning här hemma. Pappa gör ALLT som har med Tilda att göra. Så hon ska komma ihåg att pappa är lika bra på allt och har koll. Och på dagis har det hårdkörning oxå. Hon har haft lite svårt att släppa de vuxna sedan hon började igen efter julen. Så nu håller de på att para ihop henne med diverse barn på avdelningen så hon kan få sig lite kompisar och börja leka med de andra barnen igen. Idag t ex har hon och en flicka som heter Wilma varit i kuddrummet och de hade tydligen SUPERKUL!! På kvällen idag fårgade Tilda och vi inte kunde åka och hälsa på Wilma någon gång. Det trista är ju att man träffar ju aldrig föräldrarna så det är lite svårt att få ihop det. Men vi får väl göra ett gott försök. =)

Annarsväxer magen och jag tror att den mår bra. Har då inte märkt ngt annat. Pratade med barnmorksan om min oro, har ju fått för mig att jag ska få missfall eller att bebisen är död. Men hon lugnade mig och sa att magen växer ju så bra så dte är nog ingen fara. Om jag fortfarande var orolig så kunde jag ringa så skulle vi få komma och lyssna på hjärtljuden. Jag är dock bra sugen på att lyssna!! Tycker det är så spännande, och så har jga inte riktigt förstått än att det är en lite bebis där inne =) Men risken är ju att man inte hittar hjärtljuden och så kommer jag gå sönder av oro. Så det kanske är bäst att vänta till ultraljudet.

Nä, nu tv. Gonatt

Kommentarer
Postat av: Petra

jag lovar dig, när ni har en bäbis kommer ni att kunna sova utan varandra när helst ni vill! ;)

2011-01-20 @ 07:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0