vardag

Imorgon börjar vardagen. Joppe börjar jobba igen efter 6 härliga semesterveckor!! Usch vad tråkigt att inte ha honom hemma på dagarna!! Har haft en riktigt mmysig sommar då han varit långledig!! Men någon gång måste det ju ta slut och vardagen ta vid. Fast det är ju en ny sorts vardag som kommer, nu har vi ju Aline oxå =)

Idag har det varit riktigt skitväder här. Regn och grått hela dagen... vi for en sväng till en handelsträdgård för att se om de hade ngt körsbärsträd kvar, men de hade de inte så vi avvaktar till i vår. vi for oxå förbi plantagen och köpte lite vårlökar vi ska stta lite varstans =)

På tisdag är det dagis för Tilda, nu börjar hon ju på 15 tim så hon kommer gå tis-torsdag 5 tim om dagen. Blir nog bra för henne tror jag för hon klättrar nästan på väggarna här hemma när vi inte kan vara ute med henne och aktivera henne på samma sätt som förut. Hon behöver någon att leka med. Det kommer bli bra när vi får fler grannar här i området som har barn, de flyttar in ett par nu i höst som har en tjej som är 3 och en som är 5.. det blir nog toppen! Tilda själv har sagt att hon längtra till dagis och att det ska bli kul på den nya avdelningen, för nu är hon så stor så nu har ju hon och alla hennes kompisar på 3-årsavdelnignen flyttat över till 4-årsavdelningen! Med (för dom) nya leksaker och nya rum att upptäcka! =)

Nu måste jag roa Aline som inte alls tycker det är speciellt kul att ligga i babygymmet alldeles själv =)

Kommentarer
Postat av: inteutanmindotterochson

usch, minns när gode maken började sitt allra första pass efter att lillebror kommit. det var dessutom eftermiddag & jag skulle lägga två barn helt själv! huga...men, det går!

KRAM!

2011-08-29 @ 07:38:46
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Hanna B

Alla knep är tillåtna när man är ensam med 2 eller flera barn =) När John är borta sover Hjalle ALLTID med mig i storsängen, ids inte ens föröska lägga honom i hans egensäng. Mutor och allt möjligt får användas! Sen får jag känslan av att Hjalle tänker "nu är mamma ensam med oss båda så då måste jag vara snäll och hjälpa henne". Tilda gör säkert också så.

2011-08-29 @ 22:19:13
URL: http://www.hannabjorkman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0