Våren är här!!

Ja! Idag hittade jag o Tilda tussilago!! en hel del faktiskt =) Vo var bara tvugna att plocka med oss några hem. Tilda var på dagis idag, även om vi var lite tveksamma i helgen till om hon skulle dit eller inte. I fredags när jag hämtade henne så var hon superhes, hon sa att hon hade skrattat så mycket med hennes kompis ohc därför var hon hes. Och på kvällen blev det bättre, men dagen efter var hon hostig och snorig. Lördag kväll vaknade hon kl halv tio och kräktes i sängen... Skit oxå. Men jag var ändå lur på om det verkligen kunde vara magsjuka så jag tog det ganska lugnt, hon var ju förkyld med en gräslig slemhosta, och dessutom hade hon ätit SUPERmycket till middag, lördagsgodis, vattenmelon och så en flaska välling på det. Men hon fick ändå sova i vår säng den natten för att vi skulle ha lite koll. Jag sov då ingenting den natten, har så svårt att vända mig för Tilda ligger så nära, och varmt var det. Och klockan fem vaknade hon och tyckte att nu var det ljust så då går vi upp. Fick övertala henne om att det fortfarande var natt och att vi skulle sova ett tag till. Hon somnade om och vaknade halv nio. Mycket mer ok för mig. Men på söndagen var jag sliten!! Och på så ruggigt dåligt humör. Blir så när Joppe jobbar mycket på övervåningen och jag är invalido och inte kan hitta på ngt skoj själv. Stackars min tåliga familj. Tilda var däremot pigg som en lärka och hoppade och skuttade hela dagen. Och ingen feber heller. Så vi provade imorse att gå upp i tid, göra alla morognrutiner och kolla feber osv. Hon hade ju inte hostat en enda gång på natten och hade ingen feber. Och det gick bara bra. Hon har haft superskoj på dagis idag och nästan inte hostat alls. Så nu håller vi tummarna för att det håller sig så.

Jag själv var hos läkaren idag igen. För fogarna, som vanligt. Der som gjorde det till ett mer angenämt besök nu var att jag har blivit så otroligt mycket bättre i fogarna sista veckan!! Sedan jag började jobba halva dagar så har det blivit en otrolig förbättring!! Jag kan gå!!! Jag är ingen sprinterlöpare och jag vaggar fortfarande som en anka (Joppe kallar mig för Pingu) men det gör inte outhärdligt ont för varje steg så som det var förut! Och jag sover bättre på nätterna då jag kan vända mig utan att tappa andan av smärta. Så underbart attd et har lättat lite!! Så idag var besöket för att fixa nya sjukskrivningspapper på 50% och stämma av inför nästa besök. Hoppas hoppas hoppas nu att det håller i sig! Är så skönt att i alla fall kunna jobba 50%!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0