Idag regn...

men inte ligger vi på latsidan för det! Idag har vi haft en grävmaskin här för att fixa gården. oj så fint det blev! ´Killen (eller ska jag säga pojken) som kör grävmaskin är så RYSLIGT duktig så man blir alldeles stum. Även om jag vet vad han är kapabel till så blir jag alltid lika tveksam när jag ser honom. En liiiiten pojke kliver ut, med mjukisbyxor och en munkjacka med apor på... lilla vän. Och då tänker man "åh herregud, ska den lilla grabben köra den stoooora grävmaskinen så nära vårt hus?!" Men all oro försvinner så fort han sätter sig bakom spakarna och börjar jobba. Shit vad skicklig han är!!! Vi har nu sagt att det finns ingen anledning att gräva själv, vi ringer bara efter honom så får han fixa allt =)

Så nu har vi fixat garageuppfarten helt och hållet med bärlager och allt. Och så har vi gjort två gångar på framsidan och lagt matjord där vi ska ha gräs och planteringar. Och nu håller Joppe på att lägga sten längst med huset. Det kommer bli sååå fint!!!


Idag har vi även hunnit ha en begravning. Det flög in en fågel i fönstret på övervåninen. Och tvärdog. Så jag och Tilda har begravt den vid skogen. Sedan begravde hon även 4 stenar som hon låtsades vara fåglar och sa "sov så gott" till varje sten... =)


Jag skulle ha uppdaterat med biler i det här inlägget men jag har en tokgrinig unge på mig hela tiden (hon har bara sovit 40 min idag) och jag får inte igång kameran... så det får bli senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0